Moon Rover Games: de nieuwe studio opgericht door veteranen van EA en Ubisoft

0
192
Moon Rover Gameseen nieuwe ontwikkelingsstudio opgericht door een team van EA- en Ubisoft-veteranen, kondigde vandaag zijn lancering aan. De studio richt zich op het maken van meeslepende coöperatieve games in opkomende werelden waarin spelers hun eigen onverwachte momenten en verhalen kunnen beleven en delen.

Het oprichtersteam van Moon Rover Games bestaat uit creative director Jamie Keen, CEO Julien Wera, technical director Ben Keen en Christofer Emgård als narrative director, met ervaring in leidinggevende functies bij franchises als Far Cry, Battlefield, Tom Clancy’s The Division, Mirror’s Edge, Crusader Kings en vele andere.

De studio werkt momenteel aan een ambitieuze coöperatieve actiegame die zich afspeelt in een originele IP. Hun doel is om alle kennis die het team heeft opgedaan bij het werken aan systeemtitels als Battlefield en Far Cry te gebruiken om een wereld te creëren waarin spelers verrassende en nieuwe gameplay-momenten kunnen beleven.

« Onze visie is om meeslepende games te maken in meeslepende werelden die zich aanpassen aan spelers, » zegt Jamie Keen, creatief directeur van Moon Rover Games. « We zijn gepassioneerd over het bouwen van systeemgedreven games, verhaalgeneratoren waar onverwachte dingen gebeuren, waardoor spelers hun eigen persoonlijke verhalen kunnen ervaren binnen een wereld die voor hen is gecreëerd. »

« We staan op de schouders van reuzen, en zijn dankbaar voor de kans om toe te passen wat we hebben geleerd door te werken aan enkele van ‘s werelds grootste games om een gezonde basis te bouwen voor een nieuw bedrijf, » zegt Julien Wera, CEO van Moon Rover Gamesde tools van vandaag in combinatie met de ervaring van ons team geven ons de mogelijkheid om ambitieuze actiegames te bouwen terwijl we een creatieve, mensgerichte cultuur behouden waarin iedereen impact en autonomie heeft.

Jamie Keen (creatief directeur), Huxley (mascotte), Ben Keen (technisch directeur), Christofer Emgard (verhalend directeur), Julien Wera (algemeen directeur)
Technisch Directeur Ben Keen benadrukt de mogelijkheden van de huidige technologie, vooral voor nieuwe studio’s en kleine teams: « De kracht van de huidige commerciële game engines en ontwikkelingstools stelt ons in staat om prototyping en ontwikkeling aanzienlijk te versnellen, waardoor we in zeer korte tijd een goede ervaring kunnen opdoen en vervolgens ambitieuze games kunnen maken zonder dat we een team van honderd mensen nodighebben. Moon Rover ‘s benadering van technologie is om zich eerst en vooral te richten op het creëren van geweldige game-ervaringen, daarom gebruiken we de Unreal Engine 5 van Epic Games, maar we ontwikkelen ook alleen onze eigen technologie als dat de meeste impact heeft op het spel. »

Moon Rover Games gelooft in het houden van een middelgrote studio om de impact, invloed en autonomie van alle teamleden te bevorderen. Door te vertrouwen op moderne technologieën zoals game engines en AI, Moon Rover Games van mening dat middelgrote teams projecten van AAA-kwaliteit kunnen creëren zonder de teamgrootte uit te breiden tot honderden werknemers. Door de teamgrootte op een redelijk niveau te houden, hoopt de studio een creatieve, collaboratieve en inclusieve omgeving te bevorderen. Moon Rover Games ismoon Rover Games zet zich in om innovatieve, hoogwaardige game-ervaringen te bieden en tegelijkertijd een mensgerichte benadering van ontwikkeling te handhaven.

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici