De studio werkt momenteel aan een ambitieuze coöperatieve actiegame die zich afspeelt in een originele IP. Hun doel is om alle kennis die het team heeft opgedaan bij het werken aan systeemtitels als Battlefield en Far Cry te gebruiken om een wereld te creëren waarin spelers verrassende en nieuwe gameplay-momenten kunnen beleven.
« Onze visie is om meeslepende games te maken in meeslepende werelden die zich aanpassen aan spelers, » zegt Jamie Keen, creatief directeur van Moon Rover Games. « We zijn gepassioneerd over het bouwen van systeemgedreven games, verhaalgeneratoren waar onverwachte dingen gebeuren, waardoor spelers hun eigen persoonlijke verhalen kunnen ervaren binnen een wereld die voor hen is gecreëerd. »
« We staan op de schouders van reuzen, en zijn dankbaar voor de kans om toe te passen wat we hebben geleerd door te werken aan enkele van ‘s werelds grootste games om een gezonde basis te bouwen voor een nieuw bedrijf, » zegt Julien Wera, CEO van Moon Rover Gamesde tools van vandaag in combinatie met de ervaring van ons team geven ons de mogelijkheid om ambitieuze actiegames te bouwen terwijl we een creatieve, mensgerichte cultuur behouden waarin iedereen impact en autonomie heeft. |