Een nieuw tijdperk begint voor Firaxis Games

0
203

2K kondigt aan dat industrieveteraan en Firaxis Games Chief Operating Officer Heather Hazen is gepromoveerd tot Studio Head, waarmee een nieuw tijdperk van ontwikkeling wordt ingeluid voor de legendarische interactieve entertainmentstudio achter Sid Meier’s Civilization, XCOM en het onlangs uitgebrachte en veelgeprezen Marvel’s Midnight Suns

Als Studio Head zal Heather Hazen de ontwikkelingsteams van Firaxis Games leiden bij het creëren van de beste strategiespellen ter wereld. Met 22 jaar ervaring in de game- en entertainmentwereld kwam Heather Hazen in 2020 bij Firaxis Games als Chief Operating Officer. Voorafgaand aan Firaxis Games was ze Executive Producer van Fortnite bij Epic Games en Plants vs. Zombies en Bejeweled bij PopCap Games. De promotie van Heather Hazen komt als Steve Martin, Studio Head van Firaxis, de studio gaat verlaten na meer dan 25 jaar bij de organisatie.

« We zijn verheugd Heather Hazen te verwelkomen als het nieuwe Studio Head van Firaxis Games. We zijn ervan overtuigd dat zij Firaxis zal blijven leiden op de weg naar succes die de onafhankelijke studio van 2K altijd heeft laten zien, » aldus David Ismailer, president van 2K. « 2K en Firaxis Games zijn zeer dankbaar voor de basis die Steve Martin in de loop der jaren bij de studio heeft gelegd, met meer dan 30 game lanceringen over drie genrebepalende franchises, en voor het verzekeren van een soepele overgang voor Heather in haar nieuwe functie. Firaxis is een van de meest gerenommeerde studio’s in ons bedrijf en in de industrie, en we hebben er alle vertrouwen in dat het team onder zijn leiding geweldige dingen zal blijven doen. »

« Ik ben dolblij met deze kans om de historische erfenis van de studio voort te zetten, te beginnen met de aankondiging dat Firaxis werkt aan de ontwikkeling van de volgende iteratie van de legendarische Civilization-franchise, » zegt Heather Hazen. « Ik heb het geluk om samen te werken met enkele van de beste ontwikkelaars in onze industrie, en we zijn van plan om de Civilization-franchise naar spannende nieuwe hoogten te brengen voor onze miljoenen spelers over de hele wereld. Daarnaast zullen we Marvel’s Midnight Suns blijven ondersteunen met post-launch content en nieuwe creatieve projecten verkennen voor onze teams.

Ed Beach zal zijn rol als creatief directeur voor de komende Civilization-titel voortzetten. Ed Beach maakt al meer dan 15 jaar integraal deel uit van de ontwikkeling van Civilization-titels en leidde onlangs het ontwerp van Civilization VI, het best verkochte Civilization-spel tot nu toe. De Civilization-franchise is een van de meest complete en bekroonde franchises in gaming, met meer dan 65 miljoen verkochte exemplaren tot nu toe.

Daarnaast verlaat Jake Solomon, voormalig creatief directeur van de XCOM-franchise en Marvel’s Midnight Suns, de studio. Jake Solomon vertrekt na meer dan twee decennia bij Firaxis Games en speelde een belangrijke rol bij de revitalisering van het turn-based tactische genre met de releases van XCOM: Enemy Unknown, XCOM 2 en Marvel’s Midnight Suns.

« Ik begin aan een nieuw hoofdstuk; ik ben echter ongelooflijk dankbaar voor de kans om mijn dromen te vervullen bij Firaxis Games, » zegt Jake Solomon. « Ik wil iedereen bedanken die heeft genoten van XCOM en Marvel’s Midnight Suns, evenals mijn ontwikkelings- en uitgeefpartners die hebben geholpen deze games tot leven te brengen. »

« Jake heeft een revolutie teweeggebracht in turn-based tactische games en heeft de lat voor storytelling in het strategiegenre voortdurend hoger gelegd, » voegt David Ismailer toe. « We hebben grote waardering voor zijn werk en kijken uit naar wat hij in de toekomst gaat doen. »

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici