Na de aankondiging op Summer Game Fest dat Jason Isaacs de grote slechterik zal spelen in Baldur’s Gate 3, onthulde Larian Studios op de PC Gaming Show de eerste glimp in jaren van Baldur’s Gate, de eerste iconische stad in de Forgotten Realms. Beginnend met een beeld van de uitgestrekte wateren van de rivier de Chionthar, onthullen gameplaybeelden een volledig next-gen rendering van deze cultlocatie, terwijl het ontwikkelteam het proces bespreekt van het herscheppen van Baldur’s Gate voor een moderne role-playing game. De stad Baldur’s Gate is een labyrintische metropool, met steegjes, tempels en overvolle woningen die krioelen van leven en verhalen die zijn verweven in het leven van elke inwoner die spelers tegenkomen. Baldur’s Gate is terug en groter dan ooit
De stad zelf is ook groter dan alle vorige versies. De straten, die variëren van de ruige wegen van de Outer City tot de chique landgoederen van de Upper City en de donkere steegjes van de Lower City, worden bevolkt door een rijke verzameling personages. Elk personage heeft zijn eigen verhaal, goedbewaarde geheimen en unieke reacties.
Larian zag Baldur’s Gate oorspronkelijk als een reeks kleine, omsloten gebieden die met elkaar verbonden waren door snelle toegang, maar halverwege de ontwikkeling van de stad besloot de studio een aantal grote veranderingen door te voeren.
Bij de lancering betreden spelers een Baldur’s Gate dat uit drie open-wereldzones bestaat. Er zullen geen laadschermen zijn die hun ervaring onderbreken, of ze nu ondergrondse crypten verkennen, door de flats van een imposante citadel dwalen of geheime kelders bezoeken.
Spelers kunnen de stad zelf ervaren wanneer Baldur’s Gate 3 op 31 augustus 2023 uitkomt op pc en PlayStation 5. Kom meer te weten over Baldur’s Gate 3 op de officiële website en volg Larian Studios op Twitter, Facebook, Instagram, TikTok en hun officiële Discord server.
|