Ontdek de stad Baldur’s Gate voor het eerst in 20 jaar

0
147

Na de aankondiging op Summer Game Fest dat Jason Isaacs de grote slechterik zal spelen in Baldur’s Gate 3, onthulde Larian Studios op de PC Gaming Show de eerste glimp in jaren van Baldur’s Gate, de eerste iconische stad in de Forgotten Realms.

Beginnend met een beeld van de uitgestrekte wateren van de rivier de Chionthar, onthullen gameplaybeelden een volledig next-gen rendering van deze cultlocatie, terwijl het ontwikkelteam het proces bespreekt van het herscheppen van Baldur’s Gate voor een moderne role-playing game.

De stad Baldur’s Gate is een labyrintische metropool, met steegjes, tempels en overvolle woningen die krioelen van leven en verhalen die zijn verweven in het leven van elke inwoner die spelers tegenkomen.

Baldur’s Gate is terug en groter dan ooit

« We kunnen veel meer van de stad op het scherm laten zien dan in 1998, » legt expertschrijver Lawrence Schick uit. « We kunnen iets meeslependers doen, rijker en met meer textuur.

De stad zelf is ook groter dan alle vorige versies. De straten, die variëren van de ruige wegen van de Outer City tot de chique landgoederen van de Upper City en de donkere steegjes van de Lower City, worden bevolkt door een rijke verzameling personages. Elk personage heeft zijn eigen verhaal, goedbewaarde geheimen en unieke reacties.

« Je hebt overal massa’s mensen rondlopen. Je kunt met iedereen praten en ze reageren op elk klein dingetje, » voegt Swen Vincke, Creative Director bij Larian Studios, toe. « Het is echt levendig.

« Een van de dingen die het heeft gedaan is het toevoegen van een niveau van geloofwaardigheid, onderdompeling en complexiteit die anders niet zou hebben bestaan, » zegt Chrystal Ding, Associate Writing Lead. « Je hebt het gevoel dat je op een plek rondloopt waar veel mensen hun echte leven leiden.

Larian zag Baldur’s Gate oorspronkelijk als een reeks kleine, omsloten gebieden die met elkaar verbonden waren door snelle toegang, maar halverwege de ontwikkeling van de stad besloot de studio een aantal grote veranderingen door te voeren.

 » Swen zei: « Kunnen we niet gewoon alles met elkaar verbinden? » herinnert Farhang Namdar, World Building Director zich. « Het was een interessante dag.

Bij de lancering betreden spelers een Baldur’s Gate dat uit drie open-wereldzones bestaat. Er zullen geen laadschermen zijn die hun ervaring onderbreken, of ze nu ondergrondse crypten verkennen, door de flats van een imposante citadel dwalen of geheime kelders bezoeken.

« We hebben drie of vier keer zoveel werk in de stad gestoken als we oorspronkelijk hadden gepland, maar het resultaat, het gevoel dat je krijgt als je er rondloopt, is gewoon fantastisch, » zegt Swen Vincke. « Waar ik het meest bang voor was toen we begonnen met het maken van dit spel, is nu waar ik het meest trots op ben.

Spelers kunnen de stad zelf ervaren wanneer Baldur’s Gate 3 op 31 augustus 2023 uitkomt op pc en PlayStation 5.

Kom meer te weten over Baldur’s Gate 3 op de officiële website en volg Larian Studios op Twitter, Facebook, Instagram, TikTok en hun officiële Discord server.

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici