Labyrinth Legend is een van de games die niet nieuw is, want het is al sinds 2020 beschikbaar op Steam. Maar dat stelt ons in staat om er in zijn Switch-versie in te duiken! We vinden Shinobi Games bij de ontwikkeling van deze kleine indiegame rechtstreeks uit Japan. Dus laten we eens kijken wat deze kleine titel vol potentieel waard is.
Een basisscenario, maar…
Kortom, je naam is Kanata en je gaat op zoek naar een verborgen schat die heel lang geleden verloren is gegaan. Met onderweg verschillende trips en monsters om te knippen. Daar ga je. Het kan niet eenvoudiger en effectiever zijn om te zeggen: Ga op avontuur. Je avontuur begint echter na het kiezen van je klasse uit de 3 basisbeginselen. Een ridder onder de naam Strider, een dief onder de naam Nightcrawler en Wizard voor de … Tovenaars. Werd je verteld dat het eenvoudig was? Zodra je les is gekozen, weet dan dat deze definitief zal zijn en dat je zoals gewoonlijk een kleine tutorial moet volgen om te leren hoe je het moet gebruiken. Niets spectaculairs, maar we hadden ons op elk moment de keuze van de klas willen laten …
… Maar effectief voor Rogue Like.
Over het type game hadden we het nog niet gehad, maar ja, we zitten op Rogue like en dus ga je dood, sterf je veel en ga je vooral vooruit. Om dit te doen, zal er een soort dorp zijn voor de centrale hub voor uw avontuur. Deze rogue like leent veel van de RPG, in de opkomst van levels, de ervaring, de dingen de statistieken,… En vooral de dorpelingen die je tussen twee runs door veel verwondering zullen bieden. Dat is best prettig en verandert Rogue Like allemaal met dezelfde mechanics.
Slaan en slaan en nog eens slaan!
Aan de actiekant worden de kerkers ook willekeurig gegenereerd en vernieuwen zo elk spel. In dit deel leent de titel veel van de Beat'em allemaal met veel golven van vijanden om te verslaan om verder te komen in je avontuur. Bovendien is de AI goed genoeg om je gemakkelijk naar beneden te krijgen. Vijanden nemen gemakkelijk klappen en ontwijken geen massa's, aan de andere kant zullen ze je pijn doen … Heel slecht. Om dit te doen zijn twee sleutels van de controller er voor wapens die je naar believen kunt spammen. Twee andere sleutels zullen er zijn voor je speciale bewegingen. Voor de rest zal er een andere sleutel zijn om te ontwijken. Met dat in gedachten heb je alles wat je moet weten. We zitten op de basis die we eraan herinneren. En het is behoorlijk effectief. We nemen veel plezier met elke nieuwe run om nieuwe wapens te ontdekken, enz. Labyrinth Legend is een van die kleine Rogue Like aangenaam om te bladeren en niet te frustrerend. Maar zoals alle games van het genre, zal het snel moe worden van mij vanwege de herhaling. En dat is jammer, want het heeft te bieden.