Op de eerste dag van de Capcom Highlights presentatie die gisteravond werd uitgezonden, deelde de Japanse uitgever nieuwe informatie over twee van zijn spectaculair actievolle titels met radicaal verschillende fantasiewerelden die voor dit jaar gepland staan. De ontwikkelaars maakten van de gelegenheid gebruik om de tool voor het maken en opslaan van personages voor Dragon’s Dogma™ 2 uit de doeken te doen.
Met behulp van de tool kunnen spelers nu beginnen met het ontwerpen van hun Insurgent (als wie ze zullen spelen) en Main Pawn (machinegestuurde metgezel) voor Dragon’s Dogma 2, die beide kunnen worden overgezet naar de volledige game wanneer deze uitkomt op 22 maart 2024.
De show bevatte ook een voorproefje van Kunitsu-Gami: Path of the Goddess™, met nieuwe details over de Japanse middeleeuwse fantasygeïnspireerde actie-/strategiegame in aanloop naar de release dit jaar.
Bekijk de Capcom Hoogtepunten – Dag 1 op Youtube :
Creëer vandaag nog je personage in Dragon’s Dogma 2
Dragon’s Dogma 2 Director Hideaki Itsuno en Producer Yoshiaki Hirabayashi betraden het podium tijdens de eerste dag van Capcom Highlights om spelers inzicht te geven in wat ze kunnen verwachten als Dragon’s Dogma 2 lanceert. Samen met hun groep van maximaal drie machinegestuurde metgezellen, Pawns genaamd, worden spelers aangemoedigd om hun nieuwsgierigheid en creativiteit de vrije loop te laten tijdens het verkennen van de enorme wereld van de game.
Van de manier waarop ze quests oplossen tot de manier waarop ze omgaan met de personages om hen heen, de beslissingen die spelers nemen hebben niet alleen invloed op de relaties met andere personages, maar veranderen ook de interacties tussen personages onderling. Er zijn vaak creatieve manieren om fysieke woordenwisselingen te vermijden, zoals een perfect nagemaakt voorwerp laten doorgaan voor het echte artikel. Elke beslissing die de speler neemt, heeft invloed op het complexe web van relaties in een wereld die wordt bevolkt door meer dan 1000 personages, elk met hun eigen doelen en motivaties.
Het team heeft ook de tool ‘Character Creation & Storage’ onthuld, die nu gratis te downloaden is op PlayStation®5, Xbox Series X|S en PC (Steam). Met deze tool kunnen spelers vijf ontwerpen maken voor hun Insurgent en Main Pawn! Deze ontwerpen worden direct overgezet naar de volledige game wanneer Dragon’s Dogma 2 op 22 maart 2024 wordt uitgebracht op PlayStation®5, Xbox Series X|S en PC (Steam), zodat spelers direct bij de lancering aan hun reis kunnen beginnen.
Link naar de pagina voor het maken van personages
Tot slot heeft het duo dat aan het roer staat van het project onthuld dat ze van plan zijn om officiële supportcounters te publiceren van gerenommeerde contentmakers, die beschikbaar zullen zijn voor andere spelers om hun eigen avonturen mee te beleven. De eerste namen werden aangekondigd op Capcom Highlights, en er volgen er nog meer in de nabije toekomst.
Dragon’s Dogma 2 is een actie-RPG die gepland staat voor PlayStation®5 (PS5™), Xbox Series X|S en PC (Steam) op 22 maart 2024.
Betreed het rijk van de geesten met Kunitsu-Gami: Pad van de Godin
Gamers kunnen binnenkort een betoverende wereld vol Japanse cultuur en mystiek verkennen met Kunitsu-Gami: Path of the Goddess, dat later dit jaar uitkomt. Deze actie-strategiegame voor één speler is een gloednieuwe creatie van Capcom die de strategische vaardigheden en behendigheid van spelers op de proef zal stellen.
Spelers kruipen in de huid van Soh, de held die samen met Miko Yoshiro de dorpelingen op de berg Kafuku moet redden en hun dorpen moet zuiveren. Terwijl ze rond de berg Kafuku reizen, worden spelers ondergedompeld in dynamische cycli van dag en nacht. Overdag bereidt Soh zich samen met de dorpelingen voor op de strijd die komen gaat. Als het donker wordt, komen Soh, de dorpelingen en Yoshiro tegenover de Great Ikoku te staan, nog sterkere vijanden die de kracht van de gestolen maskers bezitten. Spelers moeten de kracht van de Tsuba inzetten, dansende zwaardtechnieken hanteren, zich aanpassen aan steeds veranderende gevechtsomstandigheden en gebruikmaken van de verschillende rollen van de dorpelingen om de berg te zuiveren.
Hier zijn een paar voorbeelden van mogelijke rollen voor de dorpelingen:
- Houthakkers – Robuuste dorpelingen die uitblinken in close combat.
- Boogschutters – Nauwkeurige dorpelingen die van een afstand vechten met hun pijl en boog.
- Asceten – Dorpelingen die spreuken gebruiken om de Ikoku in bedwang te houden.
Kunitsu-Gami: Path of the Goddess wordt aangedreven door Capcom’s eigen RE ENGINE en is vanaf de lancering beschikbaar op Xbox Game Pass voor console en PC, evenals op Xbox Series X|S, PlayStation 5 en PC (Steam en Windows Store). Meer details volgen over deze onvergetelijke confrontatie vol strategische uitdagingen, ondersteund door een zeer kenmerkende esthetiek.
Link naar Kunitsu-Gami: Path of the Goddess gameplay uitleg
Kunitu-Gami: Path of the Goddess is een actie-strategiegame die gepland staat voor een release op Xbox Series X|S, PC (Windows Store en Steam) en Playstation 5 in 2024.
Kunitsu-Gami: Pad van de Godin officiële website
Kom naar Capcom Highlights – Dag 2 op maandag 11 maart 2024 om 23.00 uur Britse tijd voor het laatste nieuws uit de werelden van Street Fighter™ 6, Monster Hunter Stories™ en Exoprimal™.