Review: HyperX Cloud III Wireless headset

0
446

De hoofdtelefoons van HyperX hoeven niet meer geïntroduceerd te worden, ook al is de Cloud II al jaren de grootste referentie voor gamers. Na verloop van tijd hebben andere merken hun stempel gedrukt en HyperX ertoe aangezet een update van zijn Best Seller-headset uit te brengen. Laten we eens kijken of dit een goede zaak is of niet.
(Eerst en vooral is de headset vergeleken met een Epos H3PRO )

De terugkeer van de koning?

Allereerst zijn er een paar kleine veranderingen ten opzichte van de Cloud II! De luidsprekers zijn aangepast en de microfoon heeft een mooie facelift gekregen. Wat betreft het algehele ontwerp hebben we behoorlijk wat veranderingen gezien, terwijl het visueel dicht bij het algemene beeld van de Cloud is gebleven. Bovendien is de headset eindelijk compatibel met NGenuity, dat al je aangesloten merkrandapparatuur beheert. Dat is best cool als je bedenkt dat de headset is uitgerust met 3D DTS.

De hoofdtelefoon is al een paar maanden verkrijgbaar voor € 179,99, maar is voor minder te vinden in verschillende winkels. Ja, de prijs steekt een beetje, maar als je op hetzelfde niveau zit als HyperX, zul je niet binnen 3 maanden van koptelefoon wisselen.

Ontwerp.

Het ontwerp komt in grote lijnen overeen met dat van de Cloud II, wat niet schokkend is en waardoor iedereen de headset uit zijn ooghoeken zal herkennen. Vooral omdat hij verkrijgbaar is in twee kleuren. Het iconische zwart en rood of zwart. De algemene vorm is iets ronder, met een onopvallende mix van plastic en aluminium. Ja, het scharnier is nog steeds van metaal, maak je geen zorgen.

Kortom, je krijgt de indruk van een beter afgewerkte, slankere headset. Niet iedereen zal het mooi vinden, maar het voelt veel degelijker aan dan in het verleden. Vooral als je kijkt naar de microfoon, die zeker groter is dan in het verleden, maar direct de popfilter bevat. Zeg maar dag tegen de watten die er steeds uit trokken.

Handgreep.

We zullen er niet om liegen, als je hem eenmaal op je hoofd hebt, is hij extreem comfortabel. Het gewicht is gelijkmatig genoeg verdeeld om niet voelbaar te worden na een goed uur spelen. Ik vond hem echter zwaarder dan mijn Epos. Dat weerhield me er echter niet van om hem een paar uur achter elkaar op te houden en te vergeten dat hij er was.

Behalve misschien wat betreft de algehele verwarming. De hoofdtelefoon is te goed geïsoleerd, waardoor onze kleine oortjes soms een beetje moeite hebben om niet te ademen. En we weten allemaal wat er gebeurt als je vergeet alles te laten ademen… Je gaat zweten!

Voor de rest is hij flexibel genoeg voor iedereen. De helm past zich gemakkelijk aan alle lichaamsvormen aan, en dat is geweldig!

Connectiviteit.

Connectiviteit. Er is een dongle en een USB-C kabel. De headset kan werken als een bedrade headset via USB, of als een draadloze headset via de dongle, en alleen de dongle. Dus we hebben alles geprobeerd om te zien of het mogelijk was om zonder de dongle te werken. Maar het mocht niet baten. Dus misschien pakken we het verkeerd aan?

De dongle is echter het ultieme wapen voor PC/Console/Smartphone gamers. De headset is officieel een PC-headset. Hij is ook volledig compatibel met consoles! Ja, sluit de dongle aan en je kunt aan de slag, hij werkt met alles! We hebben hem getest op PS5, PC, XBOX, smartphone en tablet. En het werkte echt goed!

Het enige nadeel is dat de headset nog steeds geen dubbele aansluitingen heeft. En het softwarepakket is erg beperkt. We hadden graag de mogelijkheid gehad om de hoofdtelefoon op twee apparaten tegelijk aan te sluiten om er het maximale uit te halen. Of de mogelijkheid om hem verschillende profielen te geven via de suite voor wanneer je wisselt van PC naar console. Maar het valt nog te bezien of de toekomst dit zal corrigeren.

Audio.

Er valt niet veel te zeggen over de audio. Het geluid is erg goed, ook al mist het een beetje pit. Maar al met al worden de hoge en lage tonen goed weergegeven. We hadden echter graag gezien dat we ze soms hadden kunnen versterken. Dit zou een beter gevoel hebben gegeven in video’s of in grote oorlogsspellen. Maar al met al. Het is wat gamers verwachten.

Aan de microkant. Hier, aan de andere kant, heeft HyperX nog een weg te gaan. De microfoon is goed gemaakt en laat een duidelijke stem horen. Maar hij heeft soms moeite om veel geluid op te pikken, vooral S-geluiden. Het is niet slecht, maar let goed op je uitspraak als je niet verschillende problemen wilt krijgen waarbij de microfoon besluit je niet te horen.

Tot slot heeft de Cloud II zijn vervanger gevonden in de Cloud III. Er zijn een aantal kleine updates geweest om het oude model te verbeteren. Maar er zijn momenten waarop we op meer hadden gehoopt. Alleen al de mogelijkheid om profielen op de headset te zetten en een betere microfoon zouden hem onaantastbaar hebben gemaakt tegenover de steeds sterkere concurrentie. Opnieuw laat HyperX zien dat ze er nog steeds zijn en dat ze niet opgeven! We kunnen niet wachten om de volgende evolutie te zien!