Dragon Quest The Adventure of Dai of Infinity Strash of zelfs onder zijn volledige naam, die veel te lang is. De titel is er eindelijk, maar niet in de versie waar we allemaal op hadden gehoopt.
Meer Visual Novel dan JRPG…
Wat het verhaal betreft, gaat de titel rocken, en niet alleen een beetje. We volgen de avonturen van Dai in een titel die de helft van de afleveringen van de geanimeerde saga beslaat. Je volgt de avonturen van Dai in een titel die de helft van de afleveringen van de geanimeerde saga beslaat. Je gaat dus van de ene passage naar de volgende met een verteller en vervolgens nagesynchroniseerd door de acteurs van de serie. Het enige nadeel is dat alles op statische schermen staat. Er zijn maar heel weinig passages geanimeerd
Als gevolg daarvan is je voortgang verdeeld in drie delen. Eerst is er het verhaal, dan zeer korte avonturenmissies en de grote gevechten van de serie. Het probleem is dat de titel niet echt weet waar hij zichzelf moet plaatsen. Het is niet duidelijk of het de bedoeling was om ons gewoon een verhaal te vertellen of om een behoorlijk pittige gameplay te hebben. Het is alsof het vooral gericht is op de nieuwkomer die het verhaal wil ontdekken
Het volstaat te zeggen dat we na een tijdje alle bla, bla, bla gewoon oversloegen en ons concentreerden op het spel zelf. En we raden je ook aan om de anime te bekijken om een betere indruk van het werk te krijgen
Je krijgt geen afwijkingen van de titel, want het blijft bij het minimale om de avonturen van onze helden te volgen. Af en toe kun je via een secundaire queeste een paar vijanden verslaan, maar meer ook niet. En je zult non-stop heen en weer reizen over de wereldkaart. We zijn dus ver verwijderd van de standaard van de Dragon Quest-saga
Souvenir…
Nou, qua gameplay is dit een soort Musou. Het doel is om alle vijanden op je pad te doden. Om dit te doen, kun je maximaal 3 personages met hun eigen spreuken besturen. Alleen Dai is zo veelzijdig dat hij magie en lijf-aan-lijfgevechten kan combineren
Om je te helpen vooruit te komen, kunnen je personages levels winnen en hebben ze een geheugensysteem. Dit zijn kaarten die je tijdens je avontuur en in het heiligdom verkrijgt. Deze kunnen worden geüpgraded en zullen je goed van pas komen
Zoals hierboven al is gezegd, speel je het heiligdom op een bepaald moment in het spel vrij. Dit is misschien je favoriete modus aan het einde van het spel. Of gedurende het avontuur. Geïnspireerd door Rogue Like begin je op level één en moet je zo diep mogelijk gaan, wetende dat je door de dood weer helemaal opnieuw moet beginnen
In elke kamer kun je kiezen welke stats je wilt verbeteren, enzovoort. Geen revolutie in het genre, maar wel een leuk speltype. Vooral omdat je er doorheen moet om verschillende zeldzame souvenirs te plunderen en te upgraden
Uiteindelijk is de titel inderdaad niet perfect. Ja, de titel weet niet in zijn geheel te boeien. Maar voor degenen die in het werk willen duiken of het willen herontdekken. Het is een geweldige toegangspoort. Al hadden we liever een titel gezien die meer leek op Dragon Quest Heroes 2, die de eerste titel omtoverde tot een aangrijpend vervolg gebaseerd op de Musou-codes. We zullen zien of de toekomst ons een vervolg biedt of niet, en vooral of het geen kopie van de eerste wordt of het risico loopt te worden vernietigd door de community.