Review : Jujutsu Kaisen Cursed Clash

0
721

Namco Bandai is geen onbekende op het gebied van vechtgames. De uitgever heeft ons een aantal juweeltjes aangeboden. Andere zijn gewoon begaanbaar. En als we het hebben over het huidige monument dat Jujutsu Kaisen is, kunnen we wel zeggen dat fans erop hebben gewacht. Aan onze kant… We vertellen je er meteen alles over.

Het prikt op Next Gen…

We zijn eraan gewend dat de studio games uitbrengt die redelijk tot goed zijn. Maar soms ook gewoon slecht. Je kunt niet alles goed doen. Grafisch is dit een spel dat acceptabel zou zijn op Switch. Behalve dan dat het spel op pc of console behoorlijk afschuwelijk en visueel gedateerd is. De texturen zijn droopy en het is moeilijk te geloven dat de studio net Tekken 8 heeft uitgebracht…

Het probleem kan ook zijn dat Byking Studios geen groot budget heeft gekregen voor deze adaptatie. Ja, het is de studio die achter My Hero One’s Justice zat. Dit soort spellen is een beetje een probleem voor de industrie. Als je probeert om op te veel platforms uit te brengen, krijg je een spel dat compleet verouderd is.

Het is echter de moeite waard om op te merken dat alleen de personage-modellering fatsoenlijk is. Maar als je eenmaal de scène hebt neergezet… blijf je achter met een leeg, zielloos spel…

Maar we hadden alles wat we nodig hadden voor een topgame. Aanpassing van het begin van de serie. Veel personages. Een gameplay vergelijkbaar met Naruto en anderen. Behalve dat we vaak op een sucessie van vast schot zitten, soms verdubbeld en soms niet. Te veel menu’s. En mechanieken die niet werken.

In gevechten zit je in 2V2, behalve dat de AI het tweede personage bestuurt. En laten we eerlijk zijn, een co-op techniek lanceren is zo goed als onmogelijk omdat de AI zijn leven in zijn eigen hoekje leeft.

Uiteindelijk valt er niet veel te zeggen over dit spel. Het mist ziel en zaligheid aan alle kanten. Misschien had het alleen op current gen moeten worden uitgebracht en de Switch en oudere consoles met rust moeten laten.