Sony neemt deel aan CES® 2025

0
63

Tijdens CES® 2025 in Las Vegas, Nevada, vanaf dinsdag 7 januari (PST), presenteert Sony Group Corporation (“Sony”) zijn langetermijnvisie op waar het bedrijf over tien jaar wil staan onder het thema ” Vision of Creative Entertainment “.

Hiroki Totoki, President, COO en CFO van Sony Group Corporation, sprak op de persconferentie van Sony op maandag 6 januari. Samen met andere sprekers kondigde hij een aantal belangrijke initiatieven aan die leiden tot Sony’s ‘Creative Entertainment Vision’, waaronder nieuwe oplossingen die de creatieve vrijheid uitbreiden, zoals een nieuw voertuigbeheersysteem en de nieuwste oplossingen voor het creëren van ruimtelijke content. Naast nieuwe animatie-initiatieven die bedoeld zijn om de fangemeenschap uit te breiden, belichtte Sony ook nieuwe projecten om gamefranchises om te zetten in visuele werken, om te creëren in samenwerking met muziekartiesten en voor nieuwe locatiegebaseerde entertainmentervaringen, allemaal bedoeld om het universum van gamefranchises op allerlei manieren uit te breiden. Bij deze gelegenheid zijn de productie van een animatieserie gebaseerd op de game “Ghost of Tsushima: Legends’, de lancering van een nieuwe mangatoepassing ‘Crunchyroll Manga’ en de releasemaand voor seizoen 2 van de serie ‘The Last of Us’ aangekondigd.

Roger Goodell, commissaris van de National American Football League, was ook uitgenodigd om te spreken op de persconferentie en presenteerde de laatste ontwikkelingen op het gebied van sportentertainment.

Sony Honda Mobility onthulde ook zijn “AFEELA 1” elektrische voertuig, dat vanaf 2025 te bestellen zal zijn en de innovatie in mobiliteit zal illustreren.

Hiroki Totoki sloot de persconferentie af door te benadrukken dat Sony’s ‘Creative Entertainment Vision’ inhoudt dat ontwerpers, partners en Sony-medewerkers samenwerken om voor iedereen oneindige realiteiten te creëren die de verbeelding prikkelen en een onbeperkt gevoel van Kandoopwekken .

Sprekers op de persconferentie (in volgorde van verschijning)

hiroki Totoki (President, COO en CFO, Sony Group Corporation)

neal Manowitz (President en COO, Sony Electronics Inc.)

roger Goodell (Algemeen commissaris, Nationale voetbalcompetitie)

・Yasuhide Mizuno (Voorzitter en CEO, Sony Honda Mobility Inc.)

jonny Slow (CEO, Pixomondo)

thaisa Yamamura (Directeur bedrijfsontwikkeling XR, Sony Electronics Inc.)

atsuhiro Iwakami (Voorzitter, Aniplex Inc.)

rahul Purini (Voorzitter, Crunchyroll)

ravi Ahuja (President en CEO, Sony Pictures Entertainment)

asad Qizilbash (Directeur, PlayStation Productions)

ashley Brucks (President, Screen Gems)

neil Druckmann (Co-President, Naughty Dog)

Sony stand presentatie

Data: dinsdag 7 tot en met vrijdag 10 januari 2025

Locatie: Las Vegas Convention Center, stand # 20800

Belangrijkste tentoonstellingen

Gebaseerd op de ‘Creative Entertainment Vision’, de langetermijnvisie op waar Sony over 10 jaar wil staan, richt de tentoonstelling zich op de nieuwste technologieën en initiatieven die zijn ontworpen om de creativiteit van makers te ontketenen en de waarde van franchises te maximaliseren. De stand is opgebouwd rond de drie fasen van Sony’s Creative Entertainment Vision: ‘Ongebreidelde creativiteit’, ‘Grenzen doorbreken’ en ‘Storytelling Everywhere’. Het toont ook een artistieke expressie van Sony’s creatieve toekomst, waarin content ontstaat en wordt uitgebreid door samenwerking tussen makers.

Nieuw voertuigbeheersysteem met virtuele productie: “PXO AKIRA

Deze tentoonstelling presenteert voor het eerst “PXO AKIRA”, een nieuw state-of-the-art systeem dat de traditionele methode voor het creëren van automotive beeldmateriaal transformeert door de veiligheid te verbeteren, de kosten te verlagen en de creatieve vrijheid te maximaliseren. “PXO AKIRA combineert een geavanceerde robotcamerakraan met een speciaal gebouwd mobiel platform, LED-volumebeheertechnologie en geïntegreerde digitale nasynchronisatie om een complete oplossing te bieden voor het filmen van voertuigen met behulp van Virtual Production in elke omgeving. Op de tentoonstelling is ook een 3D-reconstructietool te zien die een perfecte aanvulling vormt op ‘PXO AKIRA’ en die de mogelijkheid biedt om omgevingen in realtime vast te leggen en te transformeren in meeslepende digitale 3D-achtergronden.

Geïntegreerde “XYN™” hardware- en softwareoplossing ontworpen om de creatie van ruimtelijke inhoud te vergemakkelijken

Sony Corporation heeft de lancering aangekondigd van “XYN™”, een geïntegreerde hardware- en softwareoplossing die is ontworpen om de creatie van ruimtelijke inhoud te vergemakkelijken. XYN” maakt gebruik van unieke beeldvormings-, detectie- en weergavetechnologieën en gebruikt eigen algoritmen om objecten, achtergronden en menselijke bewegingen in echte ruimten nauwkeurig vast te leggen en te reproduceren. Hiermee kunnen deze objecten efficiënt worden gereproduceerd in een 3D-omgeving voor computergegenereerde beeldproductie en kunnen flexibele workflows worden opgebouwd. Bezoekers van de stand kunnen producten en oplossingen testen die momenteel in ontwikkeling zijn.

LEGO® Horizon Adventures™ brengt de muziek van mxmtoon tot leven

LEGO® Horizon Adventures™ is een leuk en meeslepend verhaal geïnspireerd op het Horizon-universum en volledig gemaakt van LEGO-elementen. De muziek van mxmtoon die in de game wordt gebruikt, breidt de Horizon-franchise op een originele manier uit naar de muziekwereld en er wordt ook een nieuwe videoclip uitgebracht. De videoclip is geproduceerd met behulp van Epic Games’ Unreal Engine en is geanimeerd met in-game elementen.

Dit project, dat de franchise van de game uitbreidt om content te creëren, is een verbluffende samenwerking met mxmtoon music, dat de creativiteit van verschillende teams samenbrengt, waaronder Guerrilla Games, de LEGO-groep en Pixomondo. Op de stand kunnen bezoekers de game spelen en een voorproefje krijgen van de videoclip, of de making-of bekijken waarin het creatieve en productieproces wordt belicht.

Belevenis gebaseerd op het thema “Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle”

Aniplex Inc. is een veelomvattend entertainmentbedrijf met een breed scala aan activiteiten wereldwijd. Deze omvatten de planning en productie van Japanse video- en muziekwerken, voornamelijk op het gebied van animatie; de planning en productie van games; filmproductie en -distributie; en de planning, productie en verkoop van merchandise.

Op de stand kunnen bezoekers genieten van thema-ervaringen gebaseerd op de animatieserie Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba, gebaseerd op de manga van Koyoharu Gotoge gepubliceerd in SHUEISHA’s JUMP COMICS en met een oplage van meer dan 150 miljoen exemplaren. De geanimeerde productie is afkomstig van ufotable. Op de tentoonstelling is een fotohokje te zien met de poster van de film Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle, het eerste deel van een trilogie die in 2025 wereldwijd in de bioscoop verschijnt.

Een op locatie gebaseerde entertainmentervaring die je onderdompelt in de wereld van “The Last of Us”

Om de waarde van franchises te maximaliseren, onderzoekt Sony manieren om locatiegebaseerd entertainment te ontwikkelen dat verschillende technologieën combineert (video, audio en haptische feedback) om nieuwe expressiemogelijkheden voor makers te openen. Bezoekers van de stand kunnen meeslepend entertainment ervaren in de survivalistische actiegame “The Last of Us”, alsof ze zich daadwerkelijk in de wereld van de game bevinden, met high-definition video, 3D-geluid en nieuwe olfactorische technologieën.