TEST – SAGA SCARLET GRACE AMBITIES

0
56

In de reeks games die niet in Europa zijn uitgebracht en die pas veel later naar boven komen… SaGa Scarlet Grace werd oorspronkelijk uitgebracht in 2016 in Japan op PSvita. Maar hier bevinden we ons op een versie die bijna niet is veranderd, behalve de titel die is toegevoegd met het achtervoegsel Ambitions. Nou, als de serie niet veel zegt over veel mensen, zitten we op de goede grote RPG van families!

RED DE TURFU!

De mensheid leefde in angst sinds er een duizend jaar oud kwaad verscheen, de Firebringer. Een gevallen god die graag de wereld pijn doet. Het was in deze urgentie dat de mensheid een laatste wal oprichtte, het Rijk. En in deze context slaagt de mensheid zonder in de problemen te komen om de Firebringer te overwinnen. Maar het ene kwaad trok het andere aan, een opstand brak uit in de boezem van het Rijk. Dit is waar ons avontuur begint met vier helden die zullen vechten om een toekomst voor de mensheid opnieuw op te bouwen. De kracht van de titel zal vooral komen van het feit dat elke keer dat je de game opnieuw start met een ander personage, het verhaal wordt aangepast, omdat elk van hen zijn eigen verhaal heeft. En de kers op de taart, een cleane soundtrack ook. Dit alles maakt de titel nog aangrijpender, omdat je 4 delen totaal anders zullen zijn. De andere eigenaardigheid van de titel komt van je keuzes. Want die zullen de loop van het verhaal totaal veranderen. En niet voor even, maar op je hele spel. Het is dus aan jou om de gebeurtenissen onderweg te doen of ze gewoon te negeren. Maar op elk moment zul je je keuzes onder ogen moeten zien. In totaal zijn er meer dan 60 uur aan games om het van links naar rechts te overwinnen. Wat enorm is voor een titel die oorspronkelijk op PSVITA is uitgebracht. Bovendien wordt je eerste avontuur je niet aangeboden op basis van je visuele smaak. Maar een vragenlijst plaatst je in de schoenen van het personage dat het beste bij je past!

HET IS GRATIS MAX….

Vrijheid is het woord dat de titel helemaal samenvat. Want als je keuzes, evenementen… heeft invloed op de ontplooiing van de wereld. Het is ook mogelijk om alleen op zijn held te focussen en de andere vechters hun leven te laten maken. Gelukkig is AI geen aardbei en kiest het op elk moment de beste optie. Het nadeel komt in de verschillende overwegen die ook automatisch zijn. Geen manier om de ene stat aan de andere te bevoordelen, alles is automatisch. En in zo'n stoffige titel is dat de grote zwarte vlek. Basisarchetypen zijn vaak niet geschikt voor onze speelstijl. Het gevoel van vrijheid zal ook aanwezig zijn in je reizen. Weet dat er op de kaart geen monster aanwezig zal zijn. Als je wilt vechten, is het aan jou om een kerker op de kaart te vinden om ervaring op te doen. Verwacht echter geen drukke kaart, we zitten op de basis van het mogelijke met een letterlijk platte kaart met alleen elementen die een beetje als kinderboeken naar je aanpak stijgen.

DE ZENUW VAN DE OORLOG.

De titel zal volledig veranderen, het zal in de gevechten zijn die volledig in 3D zullen plaatsvinden. En over combat gesproken, we zitten op een nogal hardcore titel die te allen tijde reflectie vereist. De titel is niet zoals alle andere RPG's of staatswijzigingen zorgen ervoor dat je een paar levenspunten verliest, hier zitten we op een groot percentage schade. Wees dus voorzichtig, de dood komt heel snel. Tot slot wordt vermeld dat de grote zwarte vlek van de titel zal komen van het gebrek aan verkenning. Steden komen neer op dialogen, kerkers op een eenvoudig gevecht… We zijn vandaag ver verwijderd van de grote RPG's. Maar hier is je delirium om Lore te hebben om geen honger meer te hebben … Dan zal het je urenlang tegenhouden. Aan de andere kant zal worden vermeld dat de titel geen Franse vertaling heeft, wat vanaf het begin veel zal koelen.

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici