Crystal Dynamics was ons gewend aan de Tomb Raider-serie. Maar hier staan ze weer op de voorkant met een nieuwe serie met panty's en andere superkrachten. Marvel's Avengers. We konden de titel in 2019 bemachtigen op Gamescom en we hadden een gemengde mening. De bèta voegt niet veel toe aan wat we in het verleden hebben gezien. Maar laten we eens kijken of de titel het waard is in de definitieve versie.
EEN AVONTUUR VOOR PREMISSE.
We gaan het niet verbergen, het aanpassen van de mythische groep van Marvel in het spel is geen gemakkelijke oefening. Hier passen we geen bestaand avontuur aan, maar herschrijven we de legende om de fans te verrassen. En met andere woorden, het risico is groot. Als sommigen slagen zoals voor Spider-Man, worstelt Marvel's Avengers een haar om de saus van zijn verhaal op te heffen. We bevinden ons op een soort Beat"em All mixed heeft loot aan alle kanten een beetje rommelig. Dus ja, je zult vaak je avontuur stoppen om kisten en andere zijmissies te zoeken om vervolgens naar verschillende menu's te gaan om vervolgens verder te gaan in je missie. Het volstaat om te zeggen dat onderdompeling op dit niveau totaal wordt gemist. De proloog brengt ons in de situatie waarin de Avengers worden aangevallen met het begin van hun val en ontbinding. Behalve dat hier, iemand sinds die dag superkrachten heeft gekregen en zijn opgejaagd door de AIM. En onze heldin van de proloque, namelijk Kamala, ontdekt gevaarlijke informatie en besluit beetje bij beetje gedwongen door de situatie om de Avengers te hervormen. En het is met gemakkelijke wendingen dat we het team beetje bij beetje zullen hervormen en Modok de grote slechte niet leuk zullen raken. Maar hier, ondanks goed doordachte plannen, neemt de saus nooit echt en vinden we de emotie niet 100% in het verhaal zitten.
MISSIES VAN ALLE KANTEN.
Nou, de missies zullen voor het grootste deel een voorwendsel zijn om zijn team te kiezen en vijanden te raken. En dat is waar alle Marvel's Avengers zijn. Een opeenvolging van missies om het geheel vooruit te helpen. Ook al zal het vaak een kwestie zijn van een punt houden of golven vijanden doden. En dit soort missies, je hebt net zoveel solo als in multi. Daar draait de hele titel om. Met XP-beheer, talent trees, loots, item upgrades… Kortom, zoals u zult hebben begrepen, is de boerderij religie. En dat is het probleem. De titel gaat er in eerste instantie niet echt van uit. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je een +5-dienblad nodig hebt om het perfecte karakter te hebben met perfecte items en perfecte vaardigheden. Er is te veel informatie van alle kanten waardoor de speler continu kwijtraakt. Meer eenvoud had spelers misschien minder verloren. Grafisch gaan we niet liegen, de titel is niet lelijk. Maar is niet mooi. We hebben soms enge texturen, tondeuses en andere. En als je op consoles zit. Verwacht 10 vijanden op het scherm + felle flitsen van alle kanten om de actie onleesbaar te maken en vooral catastrofale framerate-drops te veroorzaken. Marvel's Avengers had uiteindelijk goede ideeën, maar gaat daar niet van uit. De titel verbergt een boerderijspel van alle kanten met verschillende extra itemwinkels en dergelijke. Het is jammer, want zodra de licentie op console en pc arriveert, moest het een titel zijn die de speler aan alle kanten naar de boerderij duwt.