TEST – FINAL FANTASY CRYSTAL CHRONICLES REMASTER

0
112

Final Fantasy Crystal Chronicles, een zogenaamde die 16 jaar geleden op Gamecube werd uitgebracht, biedt iets anders. En hier is hij terug in een remaster die beschikbaar is op zoveel mogelijk ondersteuning. En bonus, de titel is toegevoegd wat nieuw goed om te nemen, maar is de titel het nog steeds waard met zo'n late terugkeer? 

TERUG NAAR VROEGER. 

Goed in deze test, we gaan niet alles beoordelen wat de titel biedt, enz. We zullen ons vooral richten op de veranderingen en het belang van de remasterversie. Maar om je in context te plaatsen. De miasma, een dodelijke wolk heeft de wereld bedekt. En de enige manier om ermee om te gaan is door de Crystaux nieuw leven in te blazen. Zo neem je deel aan een caravan en ga je op avontuur door een van de vier races die de game biedt. Zo zul je geleidelijk mirre verzamelen, een kostbare hulpbron die kristallen in staat stelt om het milieu te zuiveren en zo de wereld regio voor regio te redden. En dit alleen of met vrienden. Grafisch zien we al snel dat de titel een facelift heeft ondergaan met texturen en modellen die dunner zijn dan in het originele model. Ook de special effects zijn aangepast om iets meer aan de huidige standaard te blijven. Maar waar we grote veranderingen zullen merken, is het in het menu waar alles is herzien om iets meer vast te houden aan wat we nu zien. Maar dat is nog niet alles! De soundtrack is ook herwerkt en heeft daarbij toevoegingen ondergaan. Dat is een must voor een van de beste soundtracks van de spin-offs van Finale Fantasy. Tel daar een nasynchronisatie bij op die tijd nog niet bestond en je hebt alles om een goede remaster te hebben in vergelijking met wat we ons nu graag voorschotelen. Namelijk nieuwe texturen of een upscalle in 1080p en … deze allemaal…

EEN VERHAAL VAN KRISTAL…

We gaan niet tegen elkaar liegen, we spelen FFCC niet voor zijn script. Het was vooral het unieke spelsysteem dat destijds had verleid. Toegegeven, de gameplay heeft een klap gekregen van weleer, maar we zijn genoodzaakt op te merken dat het momenteel nog steeds werkt en erg veeleisend blijft. Het real-time gevechtssysteem was en is nog steeds een genot om te bekijken. De moeilijkheidsgraad komt vooral van de baasgevechten die voor het grootste deel vereisen om na te denken over onze acties en niet halsoverkop te haasten. We zien ook de toevoeging van een spreukklok die het mogelijk maakt om als de omstandigheden goed zijn veel krachtigere spreukvarianten te sturen. En zo kan een klassieke brand al snel een X-vuur worden als je een goede timing laat zien. Voor de rest biedt FFCCRE zichzelf enkele aangename bonussen aan. Tussen het nieuwe pantser en de items zal er ook een mimische modus zijn om het uiterlijk van een secundair personage uit de Final Fantasy-serie te nemen. We zien ook de toevoeging van mogs en verzamelzegels. Voor de rest zijn het snelle toevoegingen aan de multi of maatwerk van de caravan. Tot slot is deze FFCCRE de ultieme versie van een game die 16 jaar geleden werd uitgebracht en vooral beschikbaar en speelbaar is in multi-platform! Dus ja, je kunt vanaf je PS4 met een persoon op een smartphone spelen. En dit is gewoon een ultieme optie voor dit soort multiplayer-gerichte games. Square Enix geeft met deze editie geen kik over ons en heeft grote dingen gezien. Laten we hopen dat dit in de toekomst ook een teken zal zijn van een vervolg dat veel boeiender is dan de afleveringen die in het verleden uitkwamen en niet het hoogtepunt van de originele aflevering bereikten.

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici