Test – Guilty Gear -STRIVE- – Meer open dan ooit!

0
216

Er is een studio die vechtersbazen bijzonder leuk vinden. En deze is niemand minder dan Arc System Work. De studio heeft sinds hun laatste titels behoorlijk wat tijd besteed aan het werken voor verschillende prijzen. Met onder andere Dragon Ball FighterZ. Behalve dat hier de fans wachtten op een grote terugkeer voor Guilty Gear met de ervaring die de studio dankzij de andere titel opdeed. Behalve dat de studio heeft besloten om de game meer open te maken om meer spelers te huisvesten en niet langer beperkt te blijven tot een elitaire niche.

Next gen 3D/2D/it's prachtig!  

FighterZ-stamgasten zullen het grafische aspect snel herkennen. Want deze Guilty Gear heeft er alles van. Althans grafisch. De studio op PlayStation 5 is erin geslaagd om een bluffende rendering aan te bieden terwijl 2D wordt geïmiteerd, want ja, we zijn natuurlijk 3D-modellen. Maar hier, als het spel mooi is, is het niet zonder gebreken. Want deze radicale verandering voor de titel brengt veel gebreken met zich mee. Te beginnen met de leesbaarheid. Soms zijn er zoveel zichtbare elementen dat je verdwaalt en domweg een schot mist. Wat grote spelers leuk vinden, is wanneer al deze elementen discreet en gemakkelijk zichtbaar zijn. Je hoeft niet te weten dat we 30 combohits hebben gemaakt op 3/4 van het scherm. Het bederft alleen maar de leesbaarheid en sexy kant van de titel. Om terug te keren naar het principe van het spel, de titel biedt ons evenveel gevechten op de grond als in de lucht. Ja FighterZ heeft niets uitgevonden, alles is uit deze serie gehaald. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de gevechten ultrasnel zijn en dat we ons snel van de ene kant van het scherm naar de andere bevinden met soms de onmogelijkheid om tegenaanval te doen. Aan de persoonlijke kant hebben we iets voor alle stijlen en smaken. Maar je zult meer plezier hebben om ze allemaal te proberen en je speelstijl te vinden. De mythische Sol of Millia zal er nog steeds zijn om een haan van 15 tekens aan te bieden. Dat lijkt misschien weinig, maar zal beetje bij beetje worden gevuld met eerdere seizoenen die niet veel nieuw karakter toevoegen. Sommigen schreeuwen misschien over deze oefening, maar het stelt je in staat om alle personages bij elke release te bekijken en de beste balans te bieden. FighterZ of Street Fighter V zijn aanhangers van deze praktijk en we zien het bij elke release, de personages krijgen verschillende bots of malus.

Een verhaal in gevechten.

Zoals alle titels van het genre ontsnapt Guilty Gear niet aan de verhaalmodus! Een modus die het waarom vertelt van hoe de personages elkaar raken. Verwacht echter veel video voor weinig games. Hiervoor moet je naar de arcade of online kant. We zullen het jammer vinden dat de pseudo-RPG-modus van de oude titels is verdwenen. We vertelden je aan het begin dat de titel meer open is. Als Guilty Gear of Blazeblue ons gewend waren geweest aan 10000000 combohits. Deze zet in op kortere combo's om je tegenstander meer kans te geven om terug te keren naar het gevecht. De ultieme aanvallen blijven even prachtig bekeken en naar de vergetelheid gestuurd de Instants Kill die je tegenstanders in één keer in het niets stuurde. Aan de online kant is Netcode bijna perfect met de praktijk van Netcode Rollback. Een modus waarmee je bij vertraging een fractie van een seconde terug kunt gaan en de zetten kunt voorspellen die jij of je tegenstander wilde gebruiken. Dit maakt de gevechten vloeiender. Tot slot blijft deze Guilty Gear een aanrader. Het is niet perfect, maar biedt echte vechtsensaties met grote vloeibaarheid. De sensaties zijn goed en we hebben er echt plezier in om de verschillende vechters onder de knie te krijgen.

 

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici