Gunfire Games had iedereen verrast met de release van Remnant from The Ashes. Een zeer goede dronkaard met een universum en mechanica specifiek voor de titel die op verrassing en hold the road had. En kort daarna kondigt de studio al de DLC voor de titel aan. Het volstaat om te zeggen dat onze vreugde groot was om weer de wapens op te nemen om te gaan en opnieuw te sterven in een lus. Onder de naam Swamp of Corsus wil de titel ons naar een nieuwe oever brengen, maar klopte het wel?
WE ZIEN ONS ARSENAAL WEER!
Remnant From the Ashes had al meer dan royale content en de DLC is er om nog meer content toe te voegen met onder andere een nieuwe spelmodus die niets minder is dan een geweldige klassieker: survival mode. Voor de rest zijn we vooral bezig met een kleine herinrichting van een gebied dat bekend staat onder de titel, het Corsusmoeras. Een klein diepgaand herontwerp van het gebied dat ons pijn zal doen met nieuwe vijanden en verschillende bazen. Dit alles zal vooral het excuus hebben om ons nieuwe kerkers goed gevuld aan te bieden om te bezoeken en vooral … plunderen! De ware essentie van deze DLC en vooral in deze gerespecteerde baasgevechten of de geringste fout zal fataal zijn voor de spelers. Want ja, we zijn hier niet om een nieuw verhaal of anderen te ontdekken. De DLC wil slecht zijn in deze content. En het is jammer, we hadden graag een rechtvaardiging gehad om alles wat beweegt te gaan doden en niet alleen bazen en buit. Verwacht hier dus alleen uitdaging en training voor de volgende DLC. Wie voegt daar hopelijk Lore aan toe.
OVERLEVING.
Laten we het een beetje hebben over de overlevingsmodus. Deze is er echt om de genoemde inhoud van de DLC te zijn. Hiermee kun je plunderen en schieten. Maar op een gamelan een ander haar. Hier bevinden we ons in een modus die meer schurkachtig dan dronken is. We hebben hier een uitdaging voor hardcore modefans. We beginnen met het absolute minimum en gaan op een slip naar het avontuur. Je doel is om een willekeurig gegenereerd level te overleven en een mac te verzamelen tot het einde ervan. De dood zal een teken van reset zijn. En ga zo maar door. Het is dus aan jou om je lot en geld voor je spullen maximaal te beheren om een modus te overleven die elke 5 minuten moeilijker en moeilijker wordt. Dan staat er aan het eind een baas op je te wachten. Als je het neerlegt, krijg je toegang tot een hub voor je spullen voordat je vertrekt, enzovoort. Het volstaat om te zeggen dat de modus goed doordacht is en perfect past bij Remnant. Als je in het begin gaat huilen over de moeilijkheid. Beetje bij beetje kun je met je vaardigheid een paar niveaus overwinnen. Uiteindelijk is deze DLC misschien niet degene waar fans van de titel op hebben gewacht. Maar het biedt respectabele inhoud en een nieuwe spelmodus die je lang op de been houdt. Het is dus aan jou om te kijken of je wezens fan zijn van loot en uitdagingen of dat je liever wacht op het vervolg. Onze lange overlevingssessies van onze kant brachten ons op een punt dat we non-stop om meer vroegen.