Review – Welcome To Paradize

0
543

HET zombiespel is altijd een succes geweest. En Nacon heeft een titel bedacht die doet denken aan zomboid en dergelijke. Een gevaarlijke gok, maar zeker de moeite waard.

Zombies zijn onze vrienden.

Nacon is een beetje een manusje-van-alles. En als de uitgever ons al kaviaar heeft aangeboden. Het is er ook in geslaagd om ons een aantal net acceptabele games te bieden. Het is immers belangrijk om iedereen eraan te herinneren dat Nacon geen AAA-games ontwikkelt, maar AA-games. En als je dat in gedachten houdt, merk je al snel dat de spellen best goed zijn gezien de achtergrond die ze bieden.

Welcom To Paradize is een spel van Eko Software. Ja, de studio die tot voor kort Abidou, Warhammer, Handball en Rugby maakte. Ja, een studio die een beetje te veel een manusje-van-alles is. Maar laten we vertrouwen hebben in de Parijse studio.

De pitch is wel origineel. Het is een vrij klassieke hack and slash. En je zult hordes zombies in elkaar moeten slaan. Maar het leuke is dat je hulp kunt krijgen van andere zombies. Deze zombies, ook wel bekend als Zombot, hebben een breinbesturingshelm. In het begin heb je maar recht op één Zombot, maar al snel kun je vergezeld worden door een tweede of derde.

Naast dingen in elkaar slaan, moet je ook je kleine basis beheren, je vaartuigen, enzovoort. Maar je hebt ook te maken met hitte en kou, die je grootste vijanden zullen zijn. Het mooie is dat je je basis kunt neerzetten waar je maar wilt. En dan kun je verderop zones opzetten waar je grondstoffen kunt verzamelen, die automatisch door zombots naar je kamp worden teruggebracht. Ja, alles is uitgedacht zodat je infrastructuur kan evolueren naarmate je vordert en je behoeften veranderen.

Pas op voor de nacht.

Het probleem met dit alles is dat de titel zijn weg verliest door te veel mixen van andere spellen aan te bieden. Je moet eerst een tijdje grondstoffen beheren en dan wat bouwen voordat je echt op avontuur gaat en de vele missies voltooit die het spel biedt. Ja, er is een hoofdverhaallijn. Er is ook veel secundaire content om te doen. Heel wat overlevenden zullen je vragen om hen te helpen met opdrachten die een beetje lastig kunnen zijn… Zoals 5m lopen om iemand in een rolstoel terug te brengen…

Bovendien kun je elke keer dat je een level omhoog gaat punten in een talentenboom stoppen. Het doel hiervan is om zowel jou als je Zombots te verbeteren. En hoewel je het in het begin moeilijk zult hebben, zul je al snel plezier beleven aan het creëren van je eigen archetype.

En niet te vergeten… Ja, in het spel kun je een heleboel wapens en pantsers plunderen die je op jezelf of je zombots kunt uitrusten. Zie ook de verbeteraars. Het volstaat te zeggen dat het een echte kick is om te kunnen pakken wat je vijanden tegen je gebruiken… Op hen.

Al met al is Welcome to Paradize erg leuk. Hoewel het niet zonder fouten is, is de titel behoorlijk goed en kan hij met verschillende updates alleen maar beter worden. Al met al heeft het echter alles wat je nodig hebt om uren aan een stuk door te gaan. We hopen dat de studio het hier niet bij laat zitten en van deze lancering leert om ons een vervolg te bieden dat nog dieper ingaat op de mechanismen die het heeft opgezet. We hebben ons in ieder geval prima vermaakt met deze game.