Test – Chrono Cross De Radicale Dromers Editie

0
137

We geloofden erin, we wachtten erop… We hadden geruchten gezien over een mogelijke remake van Chrono Cross. En Square Enix verraste iedereen met een remaster… We gaan niet klagen, want we herinneren ons dat de titel destijds niet in onze taal werd uitgebracht… Om snel terug te komen op het verleden van Square Enix AKA Squaresoft voor de ouderen. We zitten in de gouden eeuw van de JRPG met de Playstation 1, een tijdperk dat de groei zag van series als Final Fantasy, Xenogears,… Dit is waar Chrono Cross geboren zal worden, gebruikmakend van het universum van Chrono Trigger, een andere cult titel van de studio.

De Radicale Dromers Editie…

Onze held ligt rustig te luieren voordat een vreemd fenomeen hem naar binnen zuigt en hem bewusteloos achterlaat. Maar als je wakker wordt, zul je merken dat niemand je herkent en dat het ook al 10 jaar geleden is dat iemand met jouw naam stierf. Ons personage gaat dus op avontuur en ontmoet een heleboel mounts die te maken hebben met tijd en de littekens van de wereld na zijn dood. Daarna zullen wij ontdekken dat wij tussen deze twee dimensies kunnen reizen en voorwerpen van de ene dimensie naar de andere kunnen overbrengen en situaties kunnen doen evolueren door interactie met elkaar. De grootste kracht van de titel is dat hij niet minder dan tien eindes en veertig personages biedt. We gaan niet liegen… het biedt veel speeltijd en mogelijkheden.

Gameplay een beetje gedateerd, maar boeiend

Wat de gevechten betreft, zijn we zeker van turn-based gevechten zoals in de goede oude tijd. Elk karakter geeft je 7 uithoudingspunten waarmee je je acties kunt uitvoeren. Bij deze acties zult u zien dat sommige meer of minder punten zullen gebruiken. Maar zij zullen ook een variabel succespercentage bieden volgens hen. Gelukkig zal elke succesvolle zet de slaagkans van de aanval verhogen en dus meer kans hebben om je driepunter te lanceren en dus effectiever zijn. Het andere verschilpunt is magie. Je kunt het maar één keer per gevecht gebruiken. Die, om verkregen te worden, uitgerust moet worden. Gelukkig zul je steeds meer magie kunnen uitrusten naarmate je avontuur vordert.

Een aangenamere versie.

De graphics hebben een kleine facelift gekregen en de achtergronden zijn gladgestreken. In principe zijn deze veel mooier dan in het verleden en we kunnen het werk alleen maar toejuichen. U kunt echter ook via een kleine optie teruggaan naar de oorspronkelijke graphics. Een optie die vaak vergeten wordt bij dit soort werk. Hetzelfde geldt voor de muziek, die is geremasterd en ook een optie heeft om terug te schakelen naar de oude muziek. In ieder geval heeft Yasunori Mitsuda goed werk verricht met het audio gedeelte. Er zijn enkele leuke opties toegevoegd. Wij vinden het spel snelheid versneller, de deactivering van willekeurige vijanden, boost zijn team, auto aanval … Alles wat we vinden op de remaster van het genre. Dus je kunt zeggen dat de opties de snelheid van je avontuur zullen verhogen als je dat wilt. De andere toevoeging is de Verboden Schat van de Radicale Dromers. Een inhoud exclusief voor de Japanse Satellaview. Inhoud die gebruikt zou worden voor Chrono Trigger lang voordat Chrono Cross werd aangekondigd. Het nadeel is dat de titel vaak last heeft van FPS drops, ongeacht het medium. Wat jammer is voor een remaster. Tot slot, wat kan er nog meer gezegd worden over deze versie van Chrono Cross behalve dat het de beste versie is om de titel te ontdekken. En vooral in onze taal. Een ding dat ons gelukkig maakt. We kunnen het alleen aanraden als u van de titel hield of als u hem nog wilt ontdekken

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici