Test – Rug 4 Bloed

0
89

De game is getest op PS5, XBOX en pc. Voor veel mensen is Back 4 blood de directe afstammeling van Left 4 Dead en er is iets omdat het dezelfde kleine jongens aan de knoppen zijn. Het is dan ook logisch om te verwachten dat een titel die net zo aangrijpend is als in het verleden beter te zien is dan Left 4 Dead 2 in zijn tijd. Terwijl alle fans hebben gewacht op een Left 4 Dead 3, laten we eens kijken wat deze geeft. 

De hel om elke hoek.

Back 4 Blood vindt de basics die fans kennen niet opnieuw uit. We vinden een FPS altijd soms nerveus speelbaar op 4. We gaan niet liegen, de titel biedt vanaf het begin al veel content. Tussen een heleboel protagonisten, waaronder een bepaalde unlockable very early en de vele missies en side quests, heb je nog lang iets te doen. De bijzonderheid van Back 4 Blood zal voornamelijk afkomstig zijn van archetypen en decks. Twee dingen die er niet zijn in een Left 4 Dead. Om nog maar te zwijgen van de PVP-modus die aanwezig is, maar niets meer, we komen erop terug.

Aan ieder zijn rol.

De kracht van de titel is dat in alle speelbare personages allemaal een specifieke rol hebben. Het is aan jou om je team zo samen te stellen dat je een maximale groepsboost krijgt en nuttig bent voor je teamgenoten. Zo heeft een van de personages recht op een gratis behandeling per personage. Andere verhoogt het uithoudingsvermogen, enz. Bovendien biedt de titel een Deck-systeem dat in het begin zal frustreren voordat het al zijn betekenis vindt in de hogere moeilijkheidsgraden. Hoe meer je vooruitgang boekt in de multiplayer, hoe meer punten je vrijspeelt. Met dit punt kun je een nieuwe kaart ontgrendelen en zo een nieuw deck maken dat nuttig is voor je voortgang en je bondgenoten. Als je bijvoorbeeld een personage bent dat gebaseerd is op melee, zul je je schade en uithoudingsvermogen snel moeten vergroten. Dus dat is waar het belang van een goed gebouwd dek ligt. Bovendien is het niet gerandomiseerd. De volgorde van de kaarten in je deck is ook belangrijk, omdat het spel de kaarten in volgorde trekt. De RNG zal dus op dit niveau geen deel uitmaken van het spel. Daarnaast vind je in je avontuur andere gratis kaart of niet die je persoonlijke een beetje meer zal boosten. Het zal hetzelfde zijn voor je wapens. Je begint met een basiswapen dat specifiek is voor het personage en naarmate je avontuur vordert, zul je anderen en ook verschillende verbeteringen vinden die snel een oorlogsmachine zullen worden. Wees echter voorzichtig om goed te communiceren met je bondgenoten om geen recht te hebben op een van hen zonder een manier om zichzelf te verdedigen. Neem dus geen munitie mee waar je niet handig mee bent! Idem voor wapenupgrades.

De kunst van het oorlogvoeren.

Aan de gameplay-kant schieten we graag op alles wat beweegt. Maar soms maakt de moeilijkheid pieken volledig onbegrijpelijk, zelfs bij het werven. Het zal je vaak overkomen om dwaas te sterven op een horde, omdat een bondgenoot geen aandacht besteedde aan een deur of verschillende alarmen of kraai. Niveau van wapens, de vulling is goed, maar niets meer. Je voelt niet per se de kracht van het wapen dat je in handen hebt en het verandert niet van het ene wapen van hetzelfde type naar het andere. We zullen gewoon snel proberen de wapens te vinden die de meeste schade aanrichten en dan de missies haasten. Dat is een beetje jammer. Daarnaast is de moeilijkheidsgraad al meerdere keren naar beneden bijgesteld door het gemopper van de spelers. Wat we jammer vinden in een spel van het genre. Moeilijkheidsgraad is een groot deel van het algehele delier. Maar hey, gelukkig biedt de game verschillende moeilijkheidsgraden. We passeren de multi die aanbiedt om aan de kant van schoonmakers of zombies te spelen met als doel de langste aan de ene kant te duren en onze tegenstanders het snelst aan de andere kant te doden. Een modus die aan onze kant volledig gemist wordt omdat het ene team meer bevoordeeld is dan het andere en geen plezier oplevert. Tot slot is Back 4 Blood een zeer goede zombie FPS. Dat doen we graag in een lus. We wachten nu af naar de toekomst van de titel en of deze zal profiteren van de jarenlange levensduur van de Left 4 Dead. We weten dat er nieuwe missies en persoonlijke missies gepland zijn voor de toekomst. Maar bovenal zouden we graag zien dat de titel openstaat voor de Workshop met daarnaast gepersonaliseerde missies.   

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici