Review – Goldorak Le Festin des Loups

0
503

We stellen hem niet meer voor. De beroemdste mecha ter wereld krijgt eindelijk een game waarmee iedereen overal Fulguro-vuisten kan maken. Goldorak, Le Festin Des Loups is eindelijk verkrijgbaar, en Microids is verantwoordelijk voor de titel. Oké, we hebben het dus over een mecha die mensen onder de 20 onmogelijk kunnen kennen…

Goldorak de grote…

Goldorak is een beetje de licentie die niemand wilde verfilmen, omdat het universum, het personage enz. de taak ingewikkeld maakten. En toch besloot de kleine Franse studio erachter er voor te gaan. Endroad biedt ons hun adaptatie van de anime met hun visies.

Zo vinden we onze helden terug tijdens de Feast of the Wolves arc. Dus ja, er is niets nieuws of origineels hier, het is allemaal bekend terrein. We vinden hertog Fleed, prins van Euphor, ten tijde van de vernietiging van zijn planeet. Veroordeeld, moet hij vluchten om zijn wraak te plannen met een oude machine genaamd Goldorak. Het enige wapen dat de mensheid kan helpen tegen de Vega’s die de melkweg willen veroveren.

Er is hier dus niets origineels te zien. De studio geeft er de voorkeur aan om bij het bekende te blijven en het universum getrouw aan te passen. Tot aan het verhaal toe. Het gekke is dat de geluidseffecten hetzelfde zijn als in de serie en dat de titel volledig nagesynchroniseerd is, ook in het Frans! De officiële soundtrack zorgt er bovendien voor dat je helemaal in de game opgaat.

Dat is als de fans in trance zijn. Maar hoe zit het met de gameplay? Ja, daar zijn we hier in geïnteresseerd. Nou, het is een vrij veeleisende beat ‘em all gemengd met scheepsgebaseerde shoot ‘em up en af en toe een rail shooter… Ja… 3 verschillende gameplay. En dat moest ook wel, want de basis-anime mixt dat allemaal al.

… De grote Goldorak!

De mix van gameplay is fascinerend, omdat het helpt om het tempo van de titel te breken en je kunt pauzeren tussen verschillende belangrijke momenten in het spel. Aan de ene kant is er een vrij klassieke beat ‘em all, waarin je je vijanden verplettert met alle kracht van Goldorak. Er is ook een gezonde dosis moeilijkheidsgraad, want de vijanden hoef je niet alleen maar keer op keer te raken. Bij sommige moet je verschillende combo’s uitvoeren om ze te verslaan.

Voeg daar nog een gameplay in de lucht aan toe die is gebaseerd op klassieke shooter-mechanica. Dit is misschien wel het minst geslaagde deel van de titel, want het enige wat je doet is op alles schieten zonder iets anders te doen. Tot zover de open wereld van de game.

Tot slot moet je tijdens je avontuur ook verschillende materialen verzamelen om Goldorak en zijn uitrusting te verbeteren. Elke map biedt iets nieuws, dus het is een waar plezier om je robot aan te passen.

Grafisch is het spel niet echt een topper. Maar het heeft wel dezelfde grafische stijl als de serie en het geheel is coherent. Over het algemeen is het best mooi, en daar zullen fans niets op tegen hebben. Het is niet de game van het jaar, maar wel een mooi eerbetoon!

Uiteindelijk is Microids geslaagd in zijn gok door te kiezen voor de studio achter het spel. En ze hebben ons het beste van alle Goldorak-titels gegeven. Een getrouwe adaptatie die het basismateriaal niet verdraait. En laten we hopen op een nog beter vervolg in de toekomst.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in