REVIEW – Naruto x Boruto: Ultimate Ninja Storm Connections

0
660

Als je het woord “shonen” in de mond neemt, staat Naruto bijna bovenaan de lijst. En dat is logisch, aangezien de anime en manga hun stempel hebben gedrukt op verschillende generaties en dat vandaag de dag nog steeds doen met het Boruto-vervolg. Het was dus niet meer dan logisch dat de titel zou terugkeren in crossover-modus. Want hoewel Boruto nog geen titel op zich is. De twee vermengen wel!

De terugkeer van Ultimate Ninja Storm.

We gaan niet liegen, maar de laatste 4 games in de Ultimate Ninja Storm saga waren topgames met scherpe gameplay. Veel licenties hebben geprobeerd het recept te kopiëren zonder echt succes. En hier vinden we het originele recept met alle bestaande personages. En de kers op de taart zijn twee verschillende verhaalmodi.

Maar het probleem is dat de basisverhaalmodus nog steeds een recycling is en totaal opgewarmd ruikt. We doen het zonder overtuiging, alleen om onszelf eraan te herinneren dat het verhaal van Naruto in zijn tijd top was. Kortom, de geschiedenis van de ninja’s is uitgewist en ons doel is om die opnieuw te beleven om de geschiedenis te herschrijven. Er wordt nogal wat verteld in stilstaande beelden en gevechten. Het is niet om over naar huis te schrijven.

Aan de andere kant. Er is de speciale verhaalmodus. Deze biedt een compleet nieuw verhaal in het Boruto-universum. Het is een waar genot, met een mix van geanimeerde shots, stilstaande beelden en knotsgekke gevechten. In het eerste gevecht tegen Kyubi kun je bijvoorbeeld een personage naar keuze kiezen om mee te vechten. Alles speelt zich af in een VR-wereld die Boruto aan het uitproberen is.

Voor de rest vind je gevechten in 3D-omgevingen met 3D-bewegingen. Waar de meeste vechtspellen 2D zijn. Alle oude spelmodi zijn nog steeds beschikbaar, wat degenen die lokaal of online willen spelen zal plezieren. Ja, de oude titels hadden hun gloriemomenten online, en dat zal ook bij deze het geval zijn.

Ik kies voor Naruto in zijn…

Het valt niet te ontkennen, maar als je al die haantjesfiguren ziet, duizelt het je. Alleen al het zien van alle versies van Naruto in kind, tiener, volwassene, Kage, KAge maar versie X, kind maar versie Y,… De eerste paar minuten kun je verdwalen. Tussen de ene met multi-cloning en de andere met een wervelende bol, merk je al snel dat het doel vooral is om de fan te plezieren.

Technisch gezien is het spel niet verouderd. Alleen de graphics beginnen een beetje te warm aan te voelen. Jammer, want dit had de ultieme Naruto-titel kunnen zijn. De titel is echter een goede door-opener voor gamers die de sprong nog niet hebben gewaagd. Ja, de game is mooi, ja, hij is compleet en ja, hij voldoet aan alle fanservice-vereisten. Maar het had wel wat boeiender en origineler gemogen, en niet alleen het secundaire verhaal. En het feit dat de nasynchronisatie eindelijk helemaal in het Frans is, redt de boel niet. Maar het zal velen van ons een traan in de ogen brengen.

Dus uiteindelijk is deze Naruto goed, maar misschien een beetje te duur voor de basismodi die hij biedt. Zonder het opgewarmde gevoel hadden we de beste game van het genre gehad. Want hier worden geen risico’s genomen en zitten we vast aan wat we hebben. En dat is jammer, gezien de bijna oneindige mogelijkheden rondom de saga.