” Voor velen is de metaverse een plek om te ontsnappen aan de echte wereld. Maar voor Siemens en onze klanten is de industriële metaverse de plek waar je de echte wereld creëert! Het is waar we klimaatverandering, globalisering en digitalisering bestuderen. Het is waar we naartoe gaan om de industrieën te transformeren die de ruggengraat vormen van onze economieën,” legt Cedrik Neike uit, lid van de Raad van Bestuur van Siemens AG en CEO van Siemens Digital Industries. “In samenwerking met Sony presenteren we de nieuwste bouwsteen in onze industriële metaverse: immersive engineering. Het biedt een omgeving voor het ervaren van de realiteit van fysica, zonder de beperkingen van tijd. De industriële metaverse, versterkt door immersive engineering, brengt de echte en digitale wereld samen als nooit tevoren: het zal de manier waarop onze klanten werken beïnvloeden, in de diepte en op dagelijkse basis.”
“We hebben onze Snapdragon XR2 Gen 2 ontworpen om 4K-definitieweergave, geavanceerde graphics en ongeëvenaarde prestaties aan te kunnen om makers in staat te stellen innovatieve ruimtelijke content te bouwen die de industrie ten goede zal transformeren “, aldus Said Bakadir, senior director product management bij Qualcomm Technologies, Inc. “Het is spannend om te zien dat Sony de zakelijke wereld betreedt met zijn XR-hardware en Snapdragon XR-technologieën gebruikt om realistischere, gedetailleerdere en nauwkeurigere mixed en virtual reality-ervaringen (MR/VR) te ontketenen. Dit zal ontwikkelaars en makers helpen om een nog meeslependere toekomst te tonen. ”
Belangrijkste kenmerken
Superieure XR-ervaring voor creatieve toepassingen
De headset is uitgerust met grote (type 1,3″), high-definition 4K OLED microdisplays met een uitgebreid gamma dat tot 96% van de DCI-P3 kleurruimte dekt. De realistische, gedetailleerde rendering van de texturen van 3D-objecten en de gezichtsuitdrukkingen van menselijke personages betekent dat makers het hele proces kunnen volgen, van modellering tot eindcontroles, zonder ooit de display-headset af te zetten.
Door de ondersteuning vangesplitste rendering, die de werklast verdeelt tussen de computers en de headset, kan het systeem stabiele high-definition rendering van grote 3D-modellen bieden.
Door deze samenwerking met Qualcomm Technologies, Inc. is Sony een van de eerste gebruikers van hun nieuwste Snapdragon XR2 Gen 2-platform. De processor ontketent de kracht van 4K OLED microdisplays om verbluffende beeldkwaliteit te leveren, terwijl de AI die in de processor is ingebouwd gebruikers- en volumetracking verbetert voor soepelere XR-ervaringen: de fysieke en digitale werelden smelten naadloos samen, waardoor het eenvoudig en intuïtief is om door creatieve ruimtes in uitgebreide realiteit te navigeren.
Controllers die een intuïtieve ervaring bieden voor het creëren van ruimtelijke content
Het systeem bevat een ringcontroller waarmee gebruikers intuïtief objecten in de virtuele ruimte kunnen manipuleren. Het bevat ook een aanwijscontroller voor stabiele en nauwkeurige aanwijzingen in virtuele ruimtes, waarbij de vorm en indeling van de knoppen is geoptimaliseerd voor efficiënt en nauwkeurig gebruik. Door de aanwijscontroller in de dominante hand te houden en de ringcontroller aan de vingers van de tweede hand te bevestigen, kunnen ontwerpers 3D-objecten modelleren met beide controllers en een toetsenbord, terwijl ze de display-headset dragen.