Sony op CES 2024

0
723

Kenichiro Yoshida, Chairman en CEO van Sony Group Corporation, sprak op de Sony persconferentie op maandag 8 januari, voorafgaand aan de opening van de stand. In zijn inleiding herinnerde hij het publiek eraan dat Sony mensen altijd centraal heeft gesteld bij creativiteit, als entertainmentbedrijf dat zich inzet voor het welzijn en de vrijheid van makers. Hij werd vergezeld door een groot aantal presentatoren om initiatieven te onthullen ter ondersteuning van makers in Sony’s muziek-, film- en tv-productiebedrijven, evenals nieuwe oplossingen voor visuele productie en het creëren van ruimtelijke content, betrokkenheid van fans op gebieden zoals anime, sport en games, en innovaties in beveiliging en entertainment die mobiliteit naar een hoger niveau tillen. De presentatie toonde ook de verschillende technologieën die deze initiatieven ondersteunen. Kenichiro Yoshida sloot de persconferentie af door te benadrukken dat Sony de ideeën van mensen omarmt en hun verhalen benadrukt, waarbij creativiteit altijd wordt gestimuleerd door middel van technologie.

 

Sony’s persconferentie op CES 2024 is beschikbaar op het officiële YouTube-kanaal:

https://www.youtube.com/watch?v=PMxaYHisuIg

Presentatoren persconferentie (in volgorde van verschijning):

  • Kenichiro Yoshida (Voorzitter en CEO, Sony Group Corporation)
  • Jon Platt (Voorzitter en CEO, Sony Music Publishing)
  • Neal Manowitz (Voorzitter en COO, Sony Electronics Inc)
  • Katherine Pope (voorzitter, Sony Pictures Television Studios)
  • Toshihiro Mibe (President en Deputy CEO, Honda Motor Co, Ltd.)
  • Izumi Kawanishi (Afgevaardigd Bestuurder, Voorzitter en COO, Sony Honda Mobility Inc)
  • Jessica Hawk (Senior Vice President, Microsoft)

Overzicht van de Sony-stand

Data: Dinsdag 9 januari tot vrijdag 12 januari 2024

Locatie: Las Vegas Convention Center, stand 21800

Belangrijkste producten en technologieën

Van creatieve technologieën om in contact te komen met fans tot het uitbreiden van de plaats van Kando, de tentoonstelling richt zich op de manieren waarop Sony makers in staat stelt meer te doen, meer te verkennen en meer te creëren, door hen innovatieve technologieën te bieden voor het vertellen van verhalen, entertainment en het creëren van nieuwe manieren om de wereld te voeden met emotie.

Sony doet er ook alles aan om de impact van de tentoonstelling op het milieu te beperken, door materialen van vorig jaar te hergebruiken en een lay-out te kiezen die de behoefte aan imposante structuren vermindert. Daarnaast zijn de informatiepanelen op de stand gemaakt van “original mixed materials”, een door Sony ontwikkeld papiermateriaal.

Creativiteitontwikkelen: nieuweproductiemogelijkheden helpen biedendoor innovatieve technologieën

De nieuwe geavanceerde visualisatiefaciliteit van Sony Pictures Entertainment (SPE): Torchlight:

Sony introduceert Torchlight, een revolutionaire nieuwe visualisatieruimte die gebruikmaakt van de modernste eigen technologieën van Sony’s bedrijven, gecombineerd metde Unreal Engine van Epic Games – ’s werelds meest open en geavanceerde real-time 3D-tool. Torchlight stelt filmmakers in staat om digitale scènes te creëren voordat ze gaan filmen, in een echte virtuele omgeving op basis van deUnreal Engine en virtuele camera’s, met de Virtual Production Tool Set: deze voegt virtuele omgevingen automatisch samen met opnames op de set met digitale camera’s van Sony VENICE. Daarnaast krijgen makers toegang tot een reeks eigen technologieën van Sony, waaronder het mobiele motion capture-systeem ‘mocopi ‘. Met deze en andere technologieën die in de Torchlight-workflow zijn geïntegreerd, kunnen makers hun verbeelding in realtime de vrije loop laten.

Zie voor meer informatie het persbericht: https: //www.sonypictures.com/corp/press_releases/2024/0104

De toekomst van contentproductie – virtuele productie

Om de mogelijkheden voor makers uit te breiden, ondersteunt Sony de groei van virtuele productie, een nieuwe vorm van contentcreatie, van technologische ontwikkeling tot productieoplossingen. Op dit gebied brengt Sony de vooruitgang van zijn opname-, detectie- en weergavetechnologieën samen en vertrouwt het op realtime rendering met behulp van videogame-engines. Pixomondo, Sony PCL en SPE bieden wereldwijd volledig geïntegreerde creatieve diensten en opnamefaciliteiten voor het hele proces – van pre-productie tot post-productie en opnames op de set met behulp van virtuele productiemiddelen.

Fans betrekken: fans een geavanceerde ervaring bieden door het echte en het virtuele te combineren

PlayStation 5-producten en games:

Sony Interactive Entertainment presenteert de nieuwste reeks PlayStation-producten 5 en de innovatieve modellen zoals de nieuwe PS5-console in een lichtere en compactere versie, spelen op afstand met PlayStation Portal, de draadloze hoofdtelefoon Pulse Explore, de Access Controller en de toekomstige draadloze headset Pulse Elite. De Deep Earth-collectie, met 3 nieuwe faceplatekleuren voor de PS5, en de DualSense draadloze controllers zullen ook te zien zijn. Op de stand kunnen bezoekers Gran Turismo 7 ervaren op zowel de PS5 als PlayStation VR2 (PS VR2) in meeslepende race-installaties en een voorproefje krijgen van de gloednieuwe No Return-modus in de PS5-game The Last of Us Part II Remastered van de Californische studio Naughty Dog, die op 19 januari wordt gelanceerd.

Nieuwe functies voor fanbetrokkenheid gebaseerd op technologie en entertainment

Sony stimuleert initiatieven om sportfans te betrekken. In samenwerking met de voetbalclub Manchester City test Sony momenteel een demonstrator om nieuwe diensten te leveren en een verbonden wereldwijde gemeenschap te creëren. Later dit jaar wordt een bètadienst opengesteld voor fans. Privétests zijn al begonnen en fans zijn geïntrigeerd en enthousiast over het project. Op de stand kunnen bezoekers nu nieuwe content bekijken in het virtuele Etihad Stadium en ervaringen opdoen om hun passie voor de club en zijn spelers te delen.

Sony’s sportbusiness toont een reeks initiatieven met grote sportspelers van over de hele wereld, waarbij eye tracking van Hawk-Eye Innovations, de datavisualisatietechnologie van Beyond Sports en de expertise van Pulselive op het gebied van publieksbetrokkenheid worden samengebracht om een nieuwe fanervaring te creëren die een verscheidenheid aan doelgroepen bereikt, waaronder de jongere generatie.

Volgende generatie meeslepende muziekervaringen

Voor artiesten ontwikkelt Sony Music nieuwe manieren om de band met hun fans te versterken op online gamingplatforms en andere entertainmentomgevingen, met behulp van game engine-creaties en virtuele productietechnologieën. Bezoekers van de stand kunnen drie volgende-generatie immersieve muziekbelevingstoepassingen uitproberen. De tentoonstelling laat zien hoe Sony’s virtuele productiemogelijkheden en Epic Games’ Unreal Editor for Fortnite (UEFN) werden gebruikt om de muziekvideo voor het nummer ‘Jericho’ van artiest Iniko te maken, geproduceerd door Columbia Records, evenals Journey Through Jericho, een gerelateerd Fortnite-eiland gebaseerd op de video. Bezoekers van de stand kunnen ook Nitewave ontdekken, een nieuw muziekgericht Fortnite-eiland dat is gebouwd met UEFN. Daarnaast kunnen ze AVNU: Where Music Meets spelen , een muziekbestemming voor Roblox rond een muziekgerelateerd spel, uitdagingen voltooien en virtuele goederen verzamelen met muziek van Sony Music-artiesten, waaronder Paul Russell van Arista Records.

Sony Pictures virtuele realiteit

Sony Pictures Virtual Reality (SPVR) toont zijn nieuwste multiplatformspel voor meerdere spelers, Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord, een uitbreiding van het razend populaire Ghostbusters-universum. De tentoonstelling omvat eyetracking en besturing via de PlayStation VR2-headset, de nieuwste generatie virtual reality-headset voor de PlayStation 5, evenals adaptieve triggers voor de PlayStation VR2 Sense-controller. SPVR breidt het gebruik van de exclusieve licenties van SPE uit door wereldwijd virtual reality games en ervaringen te produceren en te distribueren, via alle consumptiekanalen (inclusief thuis- en locatiegebaseerd entertainment), om meeslepend entertainment te bieden.

Immersive storytelling: het creëren van tastbare ervaringen die exclusieve licenties naar de echte wereld brengen via locatiegebaseerd entertainment

Demonstreren van sensing en interactieve technologieën voor locatiegebaseerd entertainment:

Om makers nieuwe expressiemogelijkheden te bieden en de waarde van licenties voor intellectueel eigendom te vergroten, promoot Sony demonstratiemodellen van meeslepende ervaringen op basis van zijn detectie- en interactiviteitstechnologieën via een groepsbrede samenwerking. In deze demonstratie kunnen bezoekers de meeslepende wereld van Ghostbusters ervaren met behulp van Sony’s exclusieve haptische technologieën, mijlpaalvrije motion capture en het “mocopi” mobiele motion capture-systeem.

Daarnaast werkt SPE over de hele wereld aan entertainment op locatie, waaronder Columbia Pictures Thailand’s Aquaverse, door CNN uitgeroepen tot een van ’s werelds beste nieuwe themaparken. Deze tentoonstelling toont video’s van deze initiatieven, waaronder de eerste creatieve thuisentertainmentbestemming, Wonderverse, die in januari in de buurt van Chicago wordt geopend.

Nieuwe creatieve ruimtes: de toekomst wordt bepaald door meer ruimte voor Kando-momenten, getransformeerd door mobiliteit

Detectietechnologie om de veiligheid onderweg te verbeteren:

De “Safety Cocoon” is een concept voor een “veilige zone” dat de veiligheid van het voertuig verbetert door 360-graden detectie in verschillende rijsituaties, zodat bestuurders snel kunnen handelen om risico’s te vermijden. Op de stand kunnen bezoekers kennismaken met de verschillende detectietechnologieën van Sony die zijn gebruikt om dit concept te realiseren. Door te streven naar een resolutie en gevoeligheid die het menselijk oog overstijgen, is Sony’s detectietechnologie gericht op het verbeteren van de veiligheid door te dienen als het oog van mobiliteit en te helpen bij het leveren van nieuwe mobiliteitservaringen.

De tentoonstelling wordt ook gepresenteerd op het online platform “Sony Square”: https: //square.sony.com/ces2024/

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in