One Punch Man presenteren we niet meer, een echt fenomeen nog voor de release. En elke succesvolle manga heeft recht op zijn aanpassing in een videogame. Met een universum en zijn antiheld is het moeilijk voor te stellen dat een titel een held opzet die alles wat beweegt in één shot verslaat. En toch biedt Bandai Namco ons een vechtgame die Saitama op de achtergrond plaatst om zijn universum eerder te benadrukken.
JIJ BENT DE HELD.
De titel zal het universum vanaf de eerste seconden opzetten. Je zult je held moeten creëren en op avontuur moeten gaan. Als je personage in het begin vrij basic is en originaliteit mist. Hoe verder je komt in het avontuur, hoe meer je de kostuums die je in gedachten hebt kunt hebben. De formule is vrij basic en al goed uitgewrongen door andere titels. We bevinden ons op verschillende gebieden waar je toegang hebt tot je hoofd- en secundaire missies. En ga zo maar door om ervaring op te doen om je karakter te verbeteren. Want in het begin heb je de slagkracht van een pasgeborene en eindig je met Saitama's aanval. Als het op papier je zin geeft. We bevinden ons op een gedateerde en niet dynamische titel… Als alles is ingesteld om je favoriete personages krachtige bewegingen te zien maken en recht te hebben op zichtbare veranderingen. We merken al snel dat we dezelfde sequenties in een lus doen zonder te proberen van methode te veranderen, omdat de herhaling van de gevechten vanaf het eerste uur van het spelen wordt gedaan. Aan de zijkant van de enscenering is het dezelfde topo, we zitten op een titel die punch mist en die zijn levensduur zal vullen door nutteloze missies die je vragen om een personage te gaan zien en dan nog een voor … niets. Ten slotte kun je soms een nieuwe vechter ontgrendelen voor je plezier. Maar we hadden ze op zijn minst willen bestrijden om ze te ontgrendelen. Gewoon om een echt gevoel van voldoening te hebben. We spraken je uit ervaring. En dat is ook om je meteen te vertellen. De titel zal je vaak dwingen om onnodig in een lus te vechten om genoeg ervaring en kracht te verzamelen om verder te gaan in de rest van het verhaal. Ja, de game pusht naar het grote om zijn levensduur te verlengen.
IDEEËN ZONDER HET VERVOLG.
De titel of titel zal nog steeds interessante ideeën bieden en slecht uitgebuit zal afkomstig zijn van willekeurige elementen of de verwachting van externe hulp. Zo zal het vaak voorkomen dat de titel een invasie of de dreigende inslag van een meteoriet aankondigt. En dus zul je op dit alles moeten anticiperen. Maar dit heeft een schrijnend gebrek aan impact. We zullen een of twee keer plezier hebben om te moeten wachten op Saitama die als een rat naar het gevecht rent en de wedstrijd in één keer afmaakt. Maar aan het einde van de 10e wedstrijd in zijn soort worden we moe… Aan de grafische kant zitten we op een titel die volledig gedateerd is en geen diepgang heeft. En als we de kwaliteit van de anime zien, hadden we graag een titel gehad die bij ons paste. En er is niets opgezet om zelfs maar het gekke werk van de anime te krassen. Tot slot is One Punch Man een eerste poging die alleen de grote fan zal aanspreken die verder wil gaan dan de anime. Maar voor degenen die op zoek zijn naar een ander vechtspel, zullen ze van begin tot eind teleurgesteld zijn. In de hoop dat onze held nog een paar shots komt zetten in een volgend werk.