TEST – STERFELIJKE SCHAAL

0
77

In de wereld van Souls Like zijn er mensen die plezier hebben na een rolletje en degenen die ze leren. En Mortal Shell is de kleine verrassing in dit alles. Hij is een concurrent van de grootsten door op zijn eigen manier op te pakken wat hun successen heeft gemaakt. Het volstaat om te zeggen dat we hier een veeleisende A-RPG hebben die een liefdesbrief stuurt naar From Sotware. 

VAN SOFWATE MET LIEFDE. 

Mortal Shell werd al genoemd als Dungeon Haven voordat het zijn naam veranderde. Met naast alles van een Xeme kloon van zielloze Zielen. Behalve dat hier, de titel verbergt niet dat ze een ziel in hun sauzen wilden maken. We zitten zelfs op een liefdesbrief gemaakt door een team dat veel kleiner is dan de grote studio. Ter vergelijking moet worden opgemerkt dat de titel het verhaal verwijdert om elementen te bieden die verspreid zijn over de titel en in de schelpen die je kunt aantrekken. Het is aan jou om te zoeken. Aan de andere kant vinden we een gameplay die in alle opzichten vergelijkbaar is, behalve in het beheer van de verschillende objecten. Maar nu vraagt een liefdesbrief om inspiratie. Als de zielen ons gewend waren geweest om vanaf het begin zijn speelstijl te kiezen. Mortal Shell zal ons vragen om de 4 enveloppen te leren die de verschillende soorten gameplay mogelijk maken. Maar pas op, jullie zullen niet allemaal het vertrek hebben. We zullen op zoek moeten gaan naar hen. De titel zet je snel op weg naar de eerste. Dan is het aan jou om op zoek te gaan naar anderen. Wetende dat elk van hen zijn eigen statistieken heeft. U kunt het ook op geen enkel moment wijzigen. Hiervoor zul je, eenmaal hersteld, terug moeten naar een soort centrale hub om deze te veranderen. In het begin is dit frustrerend en het opnieuw doen van de hele weg kan pijnlijk lijken. Maar de titel is niet enorm en gesneden in een goed gedefinieerd gebied, je realiseert je dat de hub een verplichte doorgang is om van de ene zone naar de andere te gaan.

BASTOOON.

Mortal Shell kopieert niet alleen de Souls, het brengt ook zijn nieuwigheid. En om dit te doen, zal een trigger-pers vaak je leven redden. Als we een uithoudingssysteem en twee soorten aanvallen aanhouden. Er is ook een perfect tellersysteem. Het is aan jou om het op het juiste moment te activeren om een vijandelijke aanval te stoppen en het leven terug te winnen. Deze is niet altijd bruikbaar, het is aan jou om voorzichtig te zijn om hem op het juiste moment te gebruiken om meer pijn te doen. Aan de andere kant komen er ook speciale technieken die ook hun eigen meters zullen gebruiken. Om ze opnieuw te gebruiken, moet je vijanden raken om iets te herstellen om opnieuw toe te slaan. Om nog maar te zwijgen van het feit dat dit alles ook je uithoudingsvermogen gebruikt. Het is dus ook een kwestie van timing en patroon. Als je je vijanden goed bestudeert, kom je zonder al te veel moeite voorbij. Maar als je op de hoop gaat. Verwacht heel, heel, heel, te vaak te sterven. Tot slot is Mortal Shell een van de titels van het genre die we graag van tijd tot tijd zien. Zonder een carbon kopie te zijn, neemt het goede mechanica en voegt het zijn eigen toe. De mix is hier perfect en houdt je gemakkelijk 25 uur vast. Met andere woorden, genoeg om te wachten op de grote producties aan het einde van het jaar.

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici