TEST – PROEVEN MET MANA

0
125

Trials of Mana, een titel die zijn tijd nam voordat hij thuiskwam. Deze was gereserveerd voor de Aziatische markt voor de komst van de Mana Collection onlangs, het stond opnieuw op de voorkant in een remake waardoor het van 2D naar 3D ging. Een passage die Square Enix in het verleden al zonder succes heeft gemaakt. Zal het deze keer de juiste zijn? Laten we dat eens zien!

NIEUW MET OUD. 

Het probleem met praten over een remake is dat je de originele aflevering moet hebben gemaakt die 25 jaar geleden is uitgebracht. Dat is niet het geval. We konden de titel alleen in handen krijgen met de Mana-collectie. En zonder deze botsing met de hardheid van de titels van die tijd. Dus we gaan ervan uit dat we de basisaflevering niet hebben gedaan en nemen het daarom als een spel op zich. (behalve op bepaalde punten) In 2018 bood Square Enix ons Secret of Mana aan als remake. En iedereen was het erover eens dat het een remake van zeer slechte kwaliteit was. Dus vielen we Trials of Mana met veel voorzichtigheid en vooroordelen aan. En we moeten toegeven, de titel doet het veel beter. Als het veld helemaal hetzelfde blijft om te weten hoe je de helden kiest die ons avontuur zullen samenstellen. Vanaf daar zal het verhaal aan het begin merkbaar anders zijn voordat het hetzelfde doel heeft. Het vinden van het Mana Zwaard en het redden van de Mana Boom, met andere woorden een eenvoudig maar effectief scenario. De overgang van 2D naar 3D houdt echter een grafisch kleverige geest aan zijn model. Het probleem zal vooral komen van de traagheid van de animatie en scènes die te statisch zijn. Om nog maar te zwijgen van het feit dat omgevingen soms aangrijpend en soms leeg zijn. Maar goed in vergelijking met Secret of Mana, we zijn verre van teleurgesteld ten koste van alles. We staan op een zeer acceptabele of zelfs goede titel. Vooral omdat de titel op een herspeelbaarheid kan met 6 speelbare personages aan het begin van het spel.

EEN KLEIN HERONTWERP ZONDER OMWENTELING. 

De titel profiteert echter van het bijna overnemen van de tactieken en gevechten van zijn model. En aan deze kant bevinden we ons voor een model arpg dat veel koelbloedigheid en grip vereist. Het is dus aan jou om te weten waar je naartoe wilt op basis van je ontgrendelde vaardigheden naarmate het avontuur vordert en de beschikbare personageklassen. Daarnaast zien we ook dat de zeer belangrijke dagcyclus naar de titel soms situaties van de grond af aan verandert. Tot slot is deze Trial of Mana een titel die zijn model in alle opzichten overneemt door het naar 3D te laten gaan. Maar niet alles werkt. Maar als we het vergelijken met Secret of Mana, doet deze het veel beter. Voor de meer voorzichtigen kun je er terecht om een dosis nostalgie te nemen.

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici