TEST – DUISTERE DEVOTIE

0
156

Dark Devotion is een van de Indie-titels die we graag volgen sinds de aankondiging op Kickstarter. (€ 30.000 opgehaald voor 20.000 donateurs.) De titel komt rechtstreeks uit de gekwelde fantasie van 5 Fransen die met dit succes bij de beurt werden verwacht. Aan de invloedskant voelen we veel de serie Soûls en dus hebben we het gevoel dat de titel bestraffend zal zijn zoals we willen. Maar pas op, we zijn hier niet in een Xeme gekopieerd van een dronkaard zoals in 2D, de titel zal deze mechanica in veel verschillende titels zijn. En dat is wat we leuk vinden. 

EEN GOED GECONSTRUEERD VERHAAL. 

Dark Devotion plaatst ons in de schoenen van een nieuwe rekruut van de Tempeliersorde. En eigenlijk is het jouw rol om het kwaad en andere gedrochten te bestrijden die voor je staan om het licht terug te brengen. Het is dus aan jou om op avontuur te gaan door gevaarlijke tellers om je goddelijke missie uit te voeren. Om meer over het verhaal te weten te komen, is het aan jou om op zoek te gaan naar de lore die door alle titels heen verborgen is, omdat niets je gemakkelijk wordt gegeven. De grote kracht van dit alles zal ook komen dat de titel netjes is in zijn ontwerp en je echt meer wilt verkennen om meer te leren. Dit alles begeleid door een soundtrack die perfect past bij jouw avontuur en je hebt een mix die ontdekt en gewaardeerd kan worden tussen 2 antidepressiva.

VERANDERING VAN OMGEVING IN DE DUISTERNIS. 

We houden echter een klassieke constructie van de gebieden van het spel. We zullen dus verschillende grote gebieden hebben verdeeld in verschillende delen met verschillende middenbazen en een eindzonebaas. Om dit alles te overwinnen, vinden we alle klassieke mechanica van aanvallen en ontwijken met deze verdomde uithoudingsmeter altijd te kort om gemakkelijk van de titel te genieten. Het is dus aan jou om er aandacht aan te besteden om jezelf niet in het kwaad te vinden. Voeg daar een bepaalde hoeveelheid tijd aan toe op je aanvallen en je hebt constant frustratie bij het leren. Als de titel in eerste instantie naar believen bestraffend lijkt, nemen we snel de titel in handen en realiseren we ons al snel dat onze reflexen op de proef worden gesteld en dat we niet kunnen willen in het geval van een fout van ontwijken of te snel aanvallen. Om jullie te helpen in jullie vooruitgang, weet dat de zielen hier vervangen zijn door lever. Dit zal je enige manier zijn om te verbeteren. Om dit te doen, zul je verschillende altaren moeten vinden om ze uit te geven of gewoon jezelf te genezen. Wees voorzichtig, deze leverpunten zullen ook een belangrijke valuta zijn om een nieuwe schuilplaats in je avontuur te vinden. Want ja Dark Devotion leent ook mechanics van Metroidvania en anderen. We zitten op een veel completere titel dan wat het aan de oppervlakte laat zien. Tot slot, hoewel de titel geen pauzemenu is (ja raar) en er bij elke dood wat frustraties zijn over het verlies van al zijn loot of lever. De titel is prettig om te doen en biedt een ervaring die zeker niet uniek is maar die de tijd en zenuwen goed doorstaat. Door de praktijk is de titel gewoon goed doordacht en op elk moment leesbaar in de patronen van vijanden en Boss, wat vrij zeldzaam is in pixelart-titels. Kortom, een must have voor liefhebbers van het genre.

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici