TEST – DROMEN – CREATIE BOVEN ALLES…

0
99

(Dit is een test van voor de OVH-brand, de beelden komen later terug) Dreams is een van de titels waar we al heel lang op wachten. Als de titel in eerste instantie aan ons werd gepresenteerd als een technische demo van de mogelijkheden op PlayStation 4, werd deze op E3 2015 gepresenteerd als het grootste project van de Media Molecule studio. En jaren later, hier is het, is de grootste sandbox die op PlayStation bestaat er eindelijk voor iedereen en niet langer in early access. 

DE LA GEDULD. 

Toen het in april 2019 in Early Access werd uitgebracht, had Dreams niet veel spelers over de hele wereld verleid en dit is logisch, de titel was nog niet in het gezicht van pure commercialisering, maar eerder van presentatie aan spelers om informatie te verzamelen en te verbeteren voor een wereldwijde release. En als gevolg van de eerste blik werd de hele titel vergeleken met een oude verlaten titel van Microsoft. Maar het verschil tussen de twee is dat Dreams een complete tool is van A tot Z. zodat je alle ideeën van de spelers kunt creëren zonder basisactiva te gebruiken. Jouw idee, jouw spel, jouw mount. Als veel mensen in eerste instantie werden vergeleken met LittleBigPlanet, is dat niet zo. We zitten hier op een titel die op alle niveaus veel verder gaat. Het is aan jou om je verlangens te creëren. Als u een film wilt maken, doet u dit. Een spelletje, doe het. Een geanimeerd beeld, doe het… Jullie ideeën zijn het begin van jullie creatie. Dreams is voor ons een ultra krachtige tool voor jonge makers die een demo van een grotere titel willen maken en deze beschikbaar willen maken voor de wereld om informatie te verzamelen. We zijn hier op een van de krachtigste en meest open tools ooit gezien op console.

NIET GEMAKKELIJK TE HANTEREN.

We kunnen je alleen maar adviseren, maar de tutorial die in de titel aanwezig is in de vorm van een avontuur is bijna verplicht om alles te begrijpen wat de titel je kan bieden. Mis het niet, anders begrijp je de logica van de titel niet. Dreams maakt ook gebruik van een scriptsysteem dat aanwezig is in veel game-engines en vraagt om bijvoorbeeld een effectbox aan te sluiten op een element enzovoort om het gewenste effect te bereiken. En het volstaat om te zeggen dat je in het begin snel je haar uitscheurt als je geen basiskennis hebt in het Loïc-assortiment. Maar wees gerust na een paar uur leren zal dit deel natuurlijker worden gedaan en zul je snel begrijpen wat je moet doen met al dit universum van mogelijkheden. Als de studio ons vertelt dat het hele ding een natuurlijke progressie was, is het in werkelijkheid totaal anders. De tools die zijn ingesteld om personages, animaties, effect, muziek te maken, zijn op het eerste gezicht vrij complex om in de hand te nemen. Verwacht vele uren van falen in de schepping te besteden.

ONBEPERKTE FUNCTIES.

Verwacht niet met Dreams producties te maken die de grootste AAA-studio's waardig zijn. Maar om een versie op te kunnen zetten meer testen. Er wordt echter niet gezegd dat het niet mogelijk is om een compleet spel te maken. Dit is goed mogelijk binnen de grenzen van de app. Om verder te gaan, zal worden gezegd dat Dreams een goede basis is voordat we verder gaan met professionele motoren en de ton aan gerelateerde plug-ins. De kracht van Dreams is om alles in één te bieden. Idem dito aan de objectzijde. Als de studio er een hele reeks van biedt, kunnen andere spelers ze ook maken en ze voor iedereen beschikbaar maken. En waarom jij niet? Je hebt ook de mogelijkheid om objecten, muziek en anderen te maken om ze aan anderen aan te bieden. Alles is opgezet om je alles te bieden wat je nodig hebt tot aan je eigen stemmen en geluid in de titel door ze te belangrijk maken. Het is echter jammer dat je niet op pc kunt modelleren en importeren in Dreams. De app en ps4 zouden waarschijnlijk geen objecten met te veel polygonen ondersteunen.

WE ZIJN HIER OOK OM TE SPELEN. 

Dromen is ook een wereld van delen. En je vindt er ook alle creaties van andere spelers ter beschikking van een ultravolle hub gebarsten nugget en tests. Tussen de mogelijkheden gecreëerd door de studio zelf of duizenden spelers. Je hebt genoeg om te verdwalen in alles wat mogelijk is. We betreuren echter het gebrek aan duidelijkheid van de catalogus die een beetje alles mengt en vaak proeven van spelers zonder echte interesse. Er moet echter worden opgemerkt dat de laadtijden om de titels uit te proberen extreem kort zijn en u in staat stellen om van de ene titel naar de andere over te schakelen zonder te wachten. Ten slotte raden we Dreams eerder aan aan mensen die met weinig of geen ervaring in de schepping willen duiken voordat ze in complexere software beginnen. Dromen is een basis voor elke toekomstige beginnende schepper zonder ervaring. 

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici