Test – Scarlet Nexus: Volg de rode draad!

0
180

Scarlet Nexus was een jaar geleden de kleine verrassing van de Inside Xbox. Als we een tijdje dachten dat het een Xbox Exclusive zou zijn, was dat niet het geval en werd de titel uitgebracht op alle huidige media. En dat is niet erger. Vooral omdat achter deze sterke titel van de animatie het team van Tales of Vesperia schuilgaat. Met andere woorden, een zekere waarde! Maar heeft Scarlet Nexus nu alles om een nieuwe serie te worden die de Tales of waardig is?

Het straalt overal!

Scarlet Nexus plaatst je in de schoenen van Yuito of Kasane in een post-apo wereld waar monsters genaamd andere chaos zaaien. En het enige wat hen tegenhoudt is de BEA, teams van mensen die buitenzintuiglijke vermogens hebben ontwikkeld. Behalve dat hier al degenen met bevoegdheden zijn, niet noodzakelijkerwijs passeren in de teams van de BEA. Daarvoor moeten we er toch in slagen om een link te leggen en in de beste rekruten te zitten. Als we bij de eerste regars zeggen dat het scenario anekdotisch is, is het in werkelijkheid enorm en zal het je soms verliezen. Dit geeft een aangrijpend verhaal rijk aan wendingen die je heel vaak zullen verliezen of je doen afvragen wat er gebeurt voordat je opnieuw begint… Het meest frustrerende is dat nogal wat scènes uitstekend geanimeerd en boeiend zijn en veel ervan statische dialogen zullen zijn met uitzicht op de personages die spreken. Die heeft de gave om de speler uit het verhaal te halen. Dit zal niet doen denken aan oude RPG van Bandai Namco waar alles vaak bevroren was. Dat is jammer, want we vinden alle soorten personages die te vinden zijn in anime, AIDS kick, mysterieus personage, etc., etc. Wetende dat de titel net als de Persona-saga een manier biedt om dichter bij de bondgenoten te komen en geleidelijk een link op te bouwen die je meer mogelijkheden biedt in gevechten. Genoeg om de levensduur nog verder te verlengen.

Een wereld die getroffen is. 

De titel is vooral sterk van zijn universum. We bevinden ons in een wereld die lijkt op een GITS, waarmee we bedoelen dat de plaatsen van het leven kleurrijk en geanimeerd zijn. Terwijl de rest van de wereld verwoest is. De Anderen hadden sterk op mengsels van elementen die met elkaar werden gezet om een nachtmerrieachtig beeld van objecten te geven. Bijvoorbeeld de boeketten bloemen op poten die je vanaf het begin van de titel tegenkomt. Om dit alles compleet te maken, was het nodig om botsingen te hebben. En het hart van de titel is daar. We komen vaak vooruit in gevarieerde omgevingen, maar zeer corridor waar we onze tijd doorbrengen met zoeken en vijanden tegenkomen. Wat wel jammer is, is dat gevechtszones vaak gesloten zijn. We hadden graag meer vrijheid gehad, omdat we gemakkelijk overeenkomsten konden geven met Scarlet Nexus met titels als Nier Automata, Bayonetta … Hiermee bedoel je dat je op je aanvals- en vaardigheidsknoppen gaat kauwen. Vooral omdat deze je in staat stelt om de kracht van je bondgenoten te lenen. Meng ze ten slotte liever met de jouwe. Een bondgenoot om aanvallen af te vuren zal je bijvoorbeeld in staat stellen om je aanvallen om te zetten in een vuuraanval, een bondgenoot waarmee je jezelf kunt dupliceren, zal je bijvoorbeeld in staat stellen om de objecten te dupliceren die je door telekinese zult manipuleren, enzovoort. Het volstaat om te zeggen dat het veel gameplay-mogelijkheden toevoegt. Het defect zal vaak komen van de camera die de of wij niet meer de actie zal zetten of de nuttige objecten in gevechten zal verbergen. Zeker als het gepaard gaat met duizenden effecten op het scherm… Maar gerustgesteld, we wennen eraan en we vinden snel de parade naar dit defect dat je soms in het kwaad zal brengen. Aan de technische kant is de titel zeker niet de mooiste want tussen twee Gen. Maar het heeft de kracht om nooit een FPS-daling te hebben. In ieder geval op een goede pc of een van de next gen consoles. Voor ons op PS5 in 4K hebben we niets gemerkt van een geweldige aangename vloeibaarheid voor lange sessies. Tel voor de rest minimaal 20 uur om een van de twee scenario's van de titel te voltooien. Want ja, je hebt recht op twee visioenen van de titel, afhankelijk van de held die je kiest. Als het einde hetzelfde is, zul je een andere koers hebben, omdat ze niet altijd samen evolueren. En het is een belangrijk pluspunt voor iedereen die zich vastklampt aan zijn universum en meer wil weten. Om nog maar te zwijgen van het feit dat er momenteel een anime wordt uitgezonden en dat het nog meer informatie over het universum moet brengen. Het volstaat om te zeggen dat Bandai Namco voor deze titel het pakket heeft geplaatst!  

LAISSER UN COMMENTAIRE

S'il vous plaît entrez votre commentaire!
S'il vous plaît entrez votre nom ici